Antreprenorul Elon Musk a declarat că achiziţia Twitter, în valoare de 44 de miliarde de dolari, nu va avansa până când nu îi va fi mai clar câte conturi sunt false, scrie CNBC.

Twitter a estimat, într-un document depus la începutul acestei luni, că mai puţin de 5% din utilizatorii săi activi zilnici monetizabili – cunoscuţi sub numele de mDAU – în primul trimestru au fost boţi sau conturi spam.

Dar Musk estimează că aproximativ 20% dintre conturile de pe Twitter sunt conturi false sau de spam şi este îngrijorat că numărul ar putea fi chiar mai mare.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Oferta mea s-a bazat pe faptul că documentele SEC ale Twitter sunt corecte”, a scris Musk pe Twitter marţi dimineaţa devreme. “Ieri, directorul general al Twitter a refuzat public să prezinte dovezi privind <5%. Această tranzacţie nu poate avansa până când nu o va face”.

Acţiunile Twitter au căzut marţi cu 2,22% în tranzacţiile de dinaintea deschiderii pieţei. Un purtător de cuvânt al Twitter nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea CNBC.

Tweetul lui Musk vine la doar câteva ore după ce Parag Agrawal, directorul general al Twitter, a postat o lungă discuţie despre spam-ul de pe reţeaua de socializare.

Agrawal, un inginer de software, a declarat că estimările de spam ale Twitter se bazează pe mai multe evaluări umane a mii de conturi.

El a spus că nu este posibil ca grupurile externe să calculeze numărul exact de conturi false de pe platformă, deoarece este nevoie de informaţii publice şi private pe care Twitter nu le poate împărtăşi.

Musk a declarat că echipa sa efectuează propria analiză privind numărul de conturi false de pe platformă, dar experţii în social media, dezinformare şi analiză statistică spun că abordarea sugerată de el pentru o analiză suplimentară este extrem de deficitară.

“Pentru a afla, echipa mea va face un eşantion aleatoriu de 100 de urmăritori ai @twitter”, a scris Musk vineri pe Twitter. “Îi invit şi pe alţii să repete acelaşi proces şi să vadă ce descoperă”.

El şi-a clarificat metodologia în tweet-uri ulterioare, adăugând: “Nu am avut timp să mă gândesc la asta: “Alegeţi orice cont cu mulţi urmăritori” şi “Ignoraţi primii 1000 de urmăritori, apoi alegeţi fiecare al zecelea. Sunt deschis la idei mai bune”.

Co-fondatorul Facebook Dustin Moskovitz a intervenit în această problemă prin intermediul propriului său cont de Twitter, subliniind că abordarea lui Musk foloseşte un eşantion prea mic şi lasă loc pentru erori masive.