- Continental anunță restructurări pentru 870 de angajați în România.
- Compania are 20.000 de angajați și patru centre mari în România.
- 230 de posturi sunt eliminate din fabrica ContiTech OESL.
- 640 de job-uri dispar din divizia Automotive, la nivel național.
- Restructurările vizează atât producția, cât și cercetarea-dezvoltarea.
- Compania vrea adaptare la cerințele clienților și eficiență operațională.
- Divizia Automotive devine companie separată: Aumovio.
- Aumovio produce soluții pentru software auto și mobilitate autonomă.
- Surse: ContiTech este analizată pentru o posibilă vânzare.
Gigantul german Continental începe un proces de restructurare în România, care va afecta aproximativ 870 de angajați din diviziile Automotive și ContiTech.
Advertisment
Cu aproape 20.000 de angajați și patru centre operaționale în Timișoara, Brașov, Sibiu și Iași, Continental este cel mai mare angajator din industria auto românească.
Restructurarea vine în contextul tranziției globale către electromobilitate și digitalizare. În paralel, compania separă divizia Automotive într-o nouă entitate, Aumovio, care urmează să fie listată la bursă în septembrie 2025.
Titlurile zilei
Ce spune Doru Șupeală, expert în resurse umane?
„Este o mișcare firească pe care compania o denumește consolidarea competitivității, într-un limbaj mai uman, înseamnă că anumite operațiuni, anumite produse, anumite servicii ale companiei nu mai sunt solicitate la nivelurile anterioare și atunci este firesc să închidă o parte din producție sau o parte din capacitatea de producție care nu mai este necesară. Știm cu toții că este o schimbare profundă în piața auto și că producătorii europeni nu au reușit să țină pasul în inovație cu cei asiatici sau americani. Și acum începem să vedem treaba asta. Ceea ce se vede pe străzi, unde vedem tot mai multe mașini fabricate în China sau mașini electrice de marcă americană, se vede și în industrie, în zona de producție, astfel încât cei care lucrau la producția și la crearea de servicii și de componente electronice și de software pentru mașinile europene au de suferit.
Noi suntem într-o poziție în care suntem foarte dependenți de industria europeană auto, în special de producătorii germani, care nu stau foarte bine astăzi în piață, dar care fac eforturi pentru a recupera decalajul pe care îl au față de producătorii asiatici și americani. Există speranța, și asta ține și de politicile Uniunii Europene, ca acești producători să fie ajutați să redobândească într-un timp mai rapid competitivitatea, ceea ce poate să ajute la salvarea joburilor și a operațiunilor comerciale ale acestor producători. Cu siguranță, trebuie să fim conștienți de faptul că mișcarea către mașini electrice sau mașini hibride sau mașini care se alimentează cu combustibili moderni trebuie să fie o preocupare și cu siguranță asta va aduce schimbări pe toată rețeaua de producție și de aprovizionare, de la fabricile care sunt în România și în întreaga Europa până la centrele de inginerie.
Ceea ce trebuie, însă, să vedem este că nu suntem la fel de bine pregătiți din perspectiva protejării drepturilor angajaților și dacă ne uităm la situația de astăzi de la Continental, care cred că este doar un pas în zona de restructurare și cred că e posibil să mai apară astfel de decizii și la Continental și la alți mari jucători din piața de automotificare care sunt prezenți în România, putem să constatăm că oamenii de exemplu nu sunt apărați de sindicate, nu au contracte colective de muncă foarte bine construite și ,dacă este să comparăm datele pe care oamenii ni le-au oferit noua la Hacking Work, putem să constatăm că despăgubirile pe care le primesc angajații care sunt concediați la Continental în România sunt cam de 10 ori mai mici decât cele pe care le primesc angajați cu roluri similare în Germania. Pentru că, în Germania acești angajați sunt protejați de apartenența la un sindicat și de niște contracte colective de muncă care sunt mult mai puternice și au avantaje și beneficii prevăzute în contract pentru angajați care le dau oamenilor șansa să poată să supraviețuiască o perioadă mai îndelungată după ce își pierd job-ul”, spune el.