- Dentsu analizează vânzarea afacerii sale internaționale de publicitate și are în vedere o tranzacție care ar aduce miliarde de dolari, scrie FT.
- Afacerea internațională a Dentsu întâmpină dificultăți, inclusiv scăderea cheltuielilor clienților și o competiție mai mare, iar grupul japonez se confruntă cu pierderi financiare.
- Dentsu explorează opțiuni de vânzare, inclusiv vânzarea unei participații minoritare sau a întregii operațiuni externe, și anunță restructurări ce includ concedierea a 3.400 de angajați.
Grupul japonez de publicitate Dentsu analizează vânzarea afacerii sale internaționale, ceea ce încheie planurile sale de a concura global cu WPP și Publicis, într-un sector afectat de inteligența artificială, conform FT.
Advertisment
Dentsu angajează Mitsubishi UFJ Morgan Stanley și Nomura Securities pentru a contacta posibili cumpărători ai afacerii sale internaționale de publicitate creativă și media, o tranzacție ce ar aduce câteva miliarde de dolari.
Dentsu întâmpină dificultăți în expansiunea internațională și analizează vânzarea afacerii externe
Deși Dentsu are o poziție dominantă în Japonia, nu reușește să-și construiască o forță similară în străinătate, chiar și după achiziționarea grupului britanic de media Aegis în 2012. Afacerea internațională a Dentsu generează anual venituri nete de peste 4,5 miliarde de dolari, dar întâmpină dificultăți din cauza reducerii cheltuielilor clienților și a competiției mai mari.
Titlurile zilei
Dentsu analizează mai multe opțiuni, inclusiv vânzarea unei participații minoritare sau vânzarea completă a operațiunilor sale externe, fără a lua încă o decizie finală. Grupul japonez reduce prognoza pentru acest an din cauza condițiilor dificile pe piețele internaționale și a pierderilor financiare și anunță restructurarea afacerilor internaționale, inclusiv prin concedierea a peste 3.400 de angajați. De asemenea, riscă să fie presat de rivali mai mari, iar impactul noilor instrumente de inteligență artificială rămâne o incertitudine majoră pentru industrie.