• Boabeș cumpără Cristaxi și ajunge la 1.800+ taxiuri în București.
  • Taxi Holding controlează acum Cristaxi și Meridian.
  • Autonom Group susține logistic și financiar achizițiile lui Boabeș.
  • Meridian Taxi are o flotă de 1.100 de maşini.
  • Cristaxi are o flotă de 700 de mașini.
  • Boabeș, Meridian: În Bucureşti sunt circa 4.500 de taxiuri active.
  • Boabeș, Meridian: Am cumpărat 100 de mașini Tesla.
  • Boabeș, Meridian: 85% din flotă reprezintă însă Dacia Logan.
  • Boabeș, Meridian: scopul final e să construim o companie naţională.
  • Boabeș, Meridian: Noi rămânem în zona de tehnologie şi software.
  • Boabeș, Meridian: pe piaţă lipsea componenta de tehnologie la zi.

Dan Boabeş, antre­pre­nor şi inves­titor în piaţa de mobili­ta­te, anunța în prima parte a lunii aprilie achiziţia Cristaxi, ca parte a unei strategii de conso­lidare a pieţei, care prevede şi alte tran­zacţii.

Cristaxi are o flotă de peste 700 de maşini, și este a treia com­panie de profil din Bucureşti ca di­mensiune după Meridian şi Speed Taxi. „Tranzacţia a avut ca punct de reper achiziţia Meridian din 2023“, spune el pentru Ziarul Financiar.

Care este obiectivul final? Construirea unei companii naţionale, și extinderea către alte oraşe prin achiziţii sau parteneriate. Bucureştiul a crescut foarte mult, dar creşterea nu a fost urmată de transportul în comun sau de educaţie. Lipsa omogenităţii în educaţie duce la creşterea traficului rutier, adaugă el.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Cum se mișcă piața de mobilitate în România? Și ce urmează pentru Meridian și Cristaxi în 2025?

Ce spune Dan Boabeș, antreprenor şi investitor în piaţa de mobilitate, pentru Aleph Business?

Care sunt principalele motive care stau la baza deciziei de a cumpăra Cristaxi și cum se încadrează această mișcare în strategia dumneavoastră de consolidare a pieței de taxi?

„De ce cumpărăm Cristaxi? Pentru că ne-a plăcut foarte mult brand-ul, considerăm că taximetria are nevoie de o revigorare a imaginii și această imagine poate fi revigorată doar cu niște nume care și-au păstrat calitatea și Cristaxi, alături de Meridian Taxi, sunt printre cele mai cunoscute mărci de taxi din România și echipa de acolo cu care comunicăm foarte bine”, spune el.

Care este valoarea tranzacției și care sunt pașii următori în ceea ce privește integrarea Cristaxi în grupul pe care îl coordonați?

„Tranzacția este de câteva sute de mii de euro, dar cred că este importantă valoarea care este adusă celor care lucrează atât în Cristaxi cât și în Meridian Taxi pentru că o agregare, o integrare a operațiunilor va duce la o calitate mai bună a serviciului.

Ce dorim să facem este să aducem la Cristaxi experiența pe care am acumulat-o în ultimii 2 ani la Meridian Taxi prin tehnologie nouă, aplicații noi, soluții de plată rapide, POS, plată cu cardul, astfel încât să avem în cât mai multe mașini din București soluții de plată cu POS-ul, aplicații de plată cu cardul, decontări rapide către șoferi, soluții de finanțare ale mașinilor cu ajutorul Autonom Group pentru șoferii de taxi, astfel încât să aducem și o înnoire a flotelor auto din zona de taxi”, adaugă el.

Cum vedeți evoluția pieței de mobilitate urbană în România, în special în București? Ce oportunități remarcați și cu ce provocări vă confruntați în acest domeniu?

„Aici provocările sunt foarte mari, dar ne plac provocările. Avem odată partea de reglementare, de legislație, care este foarte ambiguă și discriminatorie, aș putea spune, și nu este un cuvânt, să spunem, exagerat, pentru că acum avem două tipuri de servicii de transport, partea de taxi și partea de ride-sharing, care sunt ambele reglementate de legislație născută în perioade de timp diferite.

Taximetria funcționează pe o lege de la începutul anilor 2000, cu multe lucruri de îmbunătățit și utilizatorii cumva sesizează partea asta de cât de simplu este în zona de ride-sharing să utilizezi aplicația, soluția de plată, dar, de fapt, nu văd provocările și opreliștile, blocajele pe care noi le avem din punct de vedere legislativ”, spune el.

„Vă dau un exemplu, noi acum dorim să ne atragem, avem șoferi care doresc să revină în zona de taximetrie, poate au fost în zona de ride-sharing și acum doresc să se reîntoarcă, însă toate procedurile birocratice sunt foarte lungi, poate cu puțină bunăvoință din partea autorităților locale, cu efort din partea șoferilor, ar putea să se întoarcă în două, trei, patru luni, obținându-și toate documentele necesare pentru reluarea activității în zona de taxi.

Observăm acum un influx de șoferi care doresc să se reîntoarcă în taxi și așteptăm cu bucurie, mai ales dacă sunt cei care furnizează servicii de calitate. Partea de taximetrie e un lucru mai puțin cunoscut, probabil, publicului și a păstrat o anumită calitate în zona operatorilor mari de taxi. Avem în București două, trei companii mari de taxi care, prin controlori la nivelul străzii, încearcă să urmărească această calitate și să înlocuiați anumite lacune pe care le avem din partea autorităților care, din păcate, nu controlează strict cum ne-am dori noi aceste servicii”, adaugă el.