- Contakt vrea să se extindă în 2025 în Polonia, Cehia, Serbia și Ungaria unde se concentrează pe produse de nișă și servicii post-vânzare.
- Consumatorii români sunt sensibili la preț, iar cei din străinătate preferă pachete cu suport post-vânzare, scrie ZF.
- În 2024, compania înregistrează afaceri de 130 milioane lei și un profit net de peste 15 milioane lei.
Retailerul Contakt, specializat în distribuția de accesorii și tehnologii pentru dispozitive mobile, vrea să se extindă în 2025 pe noi piețe regionale, precum Polonia, Cehia, Serbia și Ungaria, scrie ZF.
Advertisment
Această decizie vine în contextul în care pe piețele externe cererea se orientează tot mai mult către produse de nișă și servicii post-vânzare de calitate.
Care e comportamentul consumatorilor?
În timp ce consumatorii din România rămân sensibili la raportul calitate-preț, pe piețele externe se remarcă o deschidere mai mare către produse specializate și o loialitate crescută față de brandurile care oferă suport post-vânzare excelent.
Titlurile zilei
Această diferență de comportament determină adaptarea modelului de business în funcție de specificul fiecărei piețe.
Care e strategia companiei?
Contakt adaptează oferta prin localizarea designului și serviciilor, precum și prin construirea de parteneriate locale pentru a înțelege mai bine nevoile clienților din fiecare regiune.
Compania, fondată în 2002 la Timișoara, încheie anul 2024 cu afaceri de 130 milioane lei, în creștere cu 10% față de 2023, și un profit net de peste 15 milioane lei.