- Artesana inaugurează Atelier Artesana în Carrefour Băneasa.
- Spațiul se concentrează pe brânzeturi maturate.
- Mutarea marchează intrarea companiei în retail.
În iulie, Daniel Donici, cofondatorul Artesana, spunea pentru Aleph Business că urmează să deschidă Atelier Artesana.
Advertisment
Azi, Artesana face primul pas direct în retail odată cu deschiderea Atelier Artesana în hipermarketul Carrefour Băneasa. Noul spațiu este dedicat brânzeturilor maturate, segment pe care compania mizează după investiții de peste 10 milioane de euro într-o secție de producție. Mutarea vine la scurt timp după ce fondul Booster Capital intră în acționariat.
Ce spune Daniel Donici, cofondator, Artesana?
„Atelierul Artesana înseamnă pentru noi un pas foarte important, pentru că ne scoate din logica simplă de producător care pune doar niște produse pe raft și ne duce într-o zonă de retail experiențial. Îi spun eu așa, dar nu e același lucru cu „experimental”, e vorba de experiență. Este un spațiu unde nu mai vinzi doar brânză, ci creezi o poveste, o emoție și o experiență completă.
Titlurile zilei
Conceptul aduce în prim-plan exclusivitatea, pentru că avem produse care nu se găsesc în altă parte, pe raftul obișnuit, nici nu s-ar putea. De exemplu, avem o brânză fără sare, care are un termen foarte scurt, de maximum o săptămână. Nici măcar nu cred că o vom vinde în fiecare zi, va fi un produs special, dedicat bebelușilor, disponibil doar în weekend.
Apoi este conexiunea directă cu clienții, așa cum am avut-o la început, când vindeam la târguri. Acolo putem face degustări și putem povesti despre produse și despre ce se află în spatele fiecărei rețete. Și al treilea element este sustenabilitatea. Eu urăsc din tot sufletul plasticul de unică folosință, de aceea iaurturile, laptele, toate sunt în ambalaje de sticlă. Și pentru brânzeturi credem că e mai bine să evităm plasticul, chiar dacă nu este mereu posibil. Încercăm să reducem cât mai mult plasticul de unică folosință. Vom avea ambalaje curate, cât mai ecologice și, dacă se poate, zero waste. Am propus chiar să le dăm posibilitatea clienților să vină cu recipientele lor de acasă. Mai lucrăm la acest aspect, nu e foarte clar cum se va face, dar acolo tindem.
Pentru business, atelierul Artesana este și un laborator de testare. Vrem să facem investiții foarte mari pentru noi, de peste 10 milioane de euro, și nu putem risca. De aceea testăm reacția consumatorilor la produse noi, vedem ce funcționează și asta ne ajută să investim inteligent în viitoarea noastră fabrică de brânzeturi. O oportunitate pe care o vedem este că viitorul nu mai e despre volum și promoții – le lăsăm pentru alții – pentru noi este diferențierea prin experiență.
Cine reușește să creeze un spațiu autentic, care încetinește puțin ritmul consumatorului, poate oferi ceva unic. Vedem cum oamenii merg acum țintă la raft și cumpără strict ce au nevoie, dar noi am încercat să facem o oază în mijlocul hipermarketului. Avem patru scăunele și un colț de bar, invităm clientul să se oprească un minut, să experimenteze brânzeturile noastre și apoi să-și reia ritmul obișnuit. Dacă reușim să oferim această experiență, credem că vom avea un avantaj competitiv real, care nu poate fi copiat ușor.
Pentru mine, este și o întoarcere la începuturi. Când mergeam la târguri, acum 13 ani – apropo, am deschis magazinul pe 13 septembrie și nu a fost o zi cu ghinion, pentru că am avut vizite foarte multe – mi s-a confirmat că ceea ce am construit este viabil. Există, bineînțeles, și potențial de scalare, măcar în alte hipermarketuri, chiar dacă nu în toate. Este începutul unei noi etape pentru Artesana”, spune el.