• Salad Box este cel mai extins brand românesc de restaurante.
  • Cele mai multe localuri Salad Box sunt operate în sistem de franciză.
  • Acționarii Salad Box sunt implicați în mai multe business-uri din HoReCa.
  • Bazele afacerii sunt puse de patru antreprenori.
  • Dan Isai, Radu Lupaş, Daniel Lar şi Vlad Lupaş pun bazele Salad Box.

Cum se mișcă business-ul de salate care multiplică milioane de euro?

Povestea Salad Box începe în 2011. Bazele businessului sunt puse de patru antreprenori locali – Dan Isai, Radu Lupaş, Daniel Lar şi Vlad Lupaş.

Un an mai târziu, antreprenorii deschid primul restaurant, în Cluj-Napoca. În timp, au ajuns în peste 12 țări și mai multe continente. Cea mai mare parte a localurilor Salad Box sunt operate în sistem de franciză.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ce spune Dan Isai, fondator, Salad Box?

„Cred că pentru noi, în momentul de față, cuvântul cheie este sustenabilitate. Fiind de 15 ani în business, am trecut prin suișuri și coborâșuri și cicluri economice. În momentul de față, după primul trimestru, chiar dacă vânzările sunt similare cu aceeași perioadă a anului trecut, acum, media pe tranzacție e mai mare din cauza inflației și a prețurilor, dar numărul de tranzacții este mai scăzut. Se vede puțină chibzuință și moderare în comportamentul clienților care sunt acum în România. Pentru noi urmează o perioadă în care o să prioritizăm partea de investiții și o să mergem în proiectele care sunt bune. Cele care erau sub semnul întrebării le lăsăm deocamdată pe stand-by până vedem cum se schimbă și partea de taxare în România, pentru că este un factor important și acesta.

În a doua parte a anului, o mărire de taxe, nu avem cum să o excludem și o să afecteze și comportamentul clienților. Nu putem transfera toate aceste taxe către client și atunci trebuie să ne aliniem la realitatea economică din România. Acum, ușor nu este, pe de altă parte, ce se întâmplă nu e din cauza antreprenorilor în mediul economic și corect – nu a fost, nu este și nu va fi niciodată, dar ține de noi să ne mobilizăm și să ne adaptăm la piață și să ducem business-urile noastre care sunt, indiferent în ce oraș din România, să treacă peste această perioadă care ne stă în față în următorii 1-2 ani care cred eu că o să fie puțin mai dificili.

Oportunitățile pentru noi sunt tânăra generație. Sunt clienții de 18-30 de ani pe care ni-i dorim, dorim să investim în ei și să îi… educăm e mult spus, pentru că ei deja știu ce e bine pentru ei și ce-și doresc, dar, dorim să ne apropiem mai tare de ei și prin digitalizare, prin comportament mai friendly legat de angajați sau poate prin anumite produse care să vină pe placul lor. Eu cred că în următoarea perioadă ar trebui să ne focusăm pe ei”, spune el.