- eMAG își propune să înregistreze vânzări de 800 de milioane de lei în ziua de 8 noiembrie.
- În 2023, vânzările retailerului de Black Friday au atins 731 de milioane de lei.
- Tudor Manea, Emag: Black Friday este ziua din an în care comerţul online e mai mare decât cel offline”.
Emag dă start la Black Friday. Se așteaptă la vânzări de 800 de milioane de lei. Pentru peste 1,5 milioane de produse în ofertă. Aleph Business e prezent la evenimentul Emag.
Advertisment
Cum arată primele date de la Emag?
În primele 30 de minute de la start, clienții au plasat comenzi în valoare de 220 mil lei, în creștere cu 22% față de anul trecut. 1,5 milioane de oferte la cel mai mic preț din 2024 sunt pregătite pentru astăzi. Primele comenzi vor ajunge în lockere în București astăzi, la 15:30.
PayU GPO România transmite live statistici cheie despre Black Friday și e-commerce-ul Românesc
-A 14-a ediție eMAG Black Friday stabilește recorduri în comerțul online românesc: clienții au comandat de 896 milioane de lei într-o singură zi.
Titlurile zilei
-Rezultate record pentru sellerii din Marketplace: vânzări cu 30% mai mari față de anul trecut generate de cei 13.200 de comercianți care au participat la eveniment.
Până în ora 9:
-Total volume tranzacționate: 267 mil. lei
-Total tranzacții: circa 382.000, din care 70% plată cu un click
-Top 3 cele mai mari tranzacții: 69.733 lei, ora 01:16, 43.479 lei, ora 08:53 și 41.540 lei, ora 08:15
-Coșul mediu de cumpărături: 699 lei, de aproape 6 ori mai mare decât o zi normală
-Coșul mediu de cumpărături în rate vs. o zi obișnuită: 1.036 lei, cu 60% mai mare decât într-o zi normală
-Top categorii de produse achiziționate: IT&C, e-tail și fashion
Până în ora 10:
-Total volume tranzacționate: 400 mil. lei
-Total tranzacții: circa 610.000, din care 67% plată cu un click
-Top 3 cele mai mari tranzacții: 75.049 lei, ora 9:20, 69.733 lei, ora 01:16 și 43.379 lei, ora 8.53
-Coșul mediu de cumpărături: 655 lei, de aproape 5 ori mai mare decât o zi obișnuită
-Coșul mediu de cumpărături în rate vs. o zi obișnuită: aprox. 1000 lei, cu 55% mai mare decât într-o zi obișnuită
-Top categorii de produse achiziționate: IT&C, Home&Deco, Beauty, Articole copii și jucării.
-Minutul de aur – aprox. 8200 de tranzacții.
Până în ora 14:
-Total volume tranzacționate: 458 mil. lei
-Total tranzacții: peste 730.000, din care 66% plată cu un click
-Top 3 cele mai mari tranzacții: 75.049 lei, ora 9:20, 69.733 lei, ora 01:16 și 54.371 lei, ora 13:17
-Coșul mediu de cumpărături: 635 lei, de aproape 5 ori mai mare decât o zi obișnuită
-Coșul mediu de cumpărături în rate vs. o zi obișnuită: 976 lei, cu 55% mai mare decât într-o zi obișnuită
-Top categorii de produse achiziționate: IT&C, Home&Deco, Beauty, Articole copii și jucării.
-Minutul de aur – aprox. 8200 de tranzacții.
–eMAG Black Friday, după trei ore: comenzi de 524 milioane de lei, cu 26% mai mult decât în 2023.
Până în ora 17:30
-Total volume tranzacționate: 539 mil. lei
-Total tranzacții: 885.000, din care 65% plată cu un click
-Top 3 cele mai mari tranzacții: 75.049 lei, ora 9:20, 69.733 lei, ora 01:16 și 54.371 RON, ora 13:17 –Coșul mediu de cumpărături: 608 lei, de 4 ori mai mare decât o zi obișnuită
-Coșul mediu de cumpărături în rate vs. o zi obișnuită: 957 lei, cu 55% mai mare decât într-o zi obișnuită
-Top categorii de produse achiziționate: IT&C, Home&Deco, Beauty, Articole copii și jucării. Minutul de aur – aprox. 8200 de tranzacții.
Cum se pregătesc retailerii din România pentru Black Friday 2024
Altex și Flanco sunt deja în campanie până în 20 noiembrie și 30 noiembrie. Și băncile au rolul lor de Black Friday. UniCredit, Raifeissen și ING vin și ele cu oferte..
„Vineri, 8 noiembrie, avem evenimentul de Black Friday în România și în 15 noiembrie în Bulgaria si Ungaria. Potrivit studiilor noastre, unul din trei români vor să cumpere pentru că fac o afacere bună, iar 1 din 4 pentru că vor sa facă un cadou. Ne așteptăm să creștem și să trecem de borna de 800 milioane de lei, cu promisiunea să livrăm produsele până în 23 noiembrie”, spune Irina Pencea, General Manager eMAG România.
„E-commerce-ul va ajunge la 11,7 mld. euro în 2024, o creştere de 10%. 11,7 miliarde de euro care înseamnă şi bunuri şi servicii, adică toată piaţa de e-commerce. Procentul oamenilor care cumpără din online va ajunge la 55% din totalul populaţiei. eMAG în primele 6 luni, a crescut cu 20%. Am avut cu 6% mai mulţi clienţi care au plasat cu 20% mai multe comenzi. Au fost mulţi clienţi care au început să comande din cel puţin 3 categorii (cu 22,5%). Genius a ajutat la această creştere. Un client are diverse nevoi în funcţie de zi, el poate să intre pe by now pay later, să testeze, apoi intră la patru rate şi apoi îşi doreşte să cumpere un TV şi apelează la 24 de rate”, spune Tudor Manea, eMAG.
Cum se pregătește eMAG pentru Black Friday?
Irina Pencea anunță că o noutate anul acesta este căutarea cu poze, pentru acele produse care nu pot fi uşor descrise în cuvinte.
„Vezi ceva ce îţi place? Pozează şi cumpără direct în aplicaţia eMAG. Anul acesta consumatorii pot folosi căutarea cu poză, pentru ce nu poate fi descris uşor în cuvinte şi pentru momentele când ai în faţa ochilor fix ce îţi doreşti. De asemenea, rămân şi căutarea semantică care permite să înţelegem intenţia din spatele cuvintelor introduse în căutare – un anumit stil, o anumită categorie de produse, etc. Autosuggest cu Black Friday – căutare automată cu filtrare aplicată dacă se caută şi cuvintele “Black Friday” /”BF” şi – filtrul de Black Friday.”
Clienții pot ridica produsele comandate prin rețeaua de 6.400 de lockere. Numărul acestora este cu 80% mai mare decât anul trecut.
Ce cuprinde oferta de Black Friday?
- Peste 100.000 TV ( +20.000 vs 2023)
- 500.000 electrocasnice
- 1.000.000 produse fashion (+500.000 vs 2023)
- 4,5 milioane produse cosmetic și de îngrijire personală (2.5 mil. vs 2023)
- 300.000 smartphone-uri și gadget-uri (+50.000 vs 2023)
- 100.000 frigidere și mașini de spălat (+20.000 vs 2023)
- 700.000 de produse pentru casă și bricolaj (+200.000 vs 2023)
Produse speciale
- Peste 7.000 de vouchere de avion cu reducere de până la 45%
- Până la 72% reducere la 40.000 nopți de cazare în România
- Peste 10 kg de aur
- 88 autoturisme (dintre care 38 hibride, 33 pe benzină, 12 electrice, 5 diesel)
- Peste 100 de tone de carne de porc și mezeluri
Leroy Merlin lansează campania „Zen Friday”
Leroy Merlin continuă și în acest an campania „Zen Friday”, prin care dorește să transmită consumatorilor că, în ciuda perioadei pline de promoții, compania oferă o politică de prețuri mici în fiecare zi, indiferent de lună sau anotimp. Astfel, clienții se pot bucura de o ofertă diversificată, cu peste 40.000 de produse, pentru toate proiectele de renovare și amenajare.
„Ne-am dorit ca prin campania Zen Friday să le oferim clienților noștri o experiență liniștită și predictibilă, fără stresul reducerilor sezoniere. La Leroy Merlin, prețurile mici fac parte din angajamentul nostru zilnic, nu doar de Black Friday. Cu o gamă variată de peste 40.000 de produse, clienții pot găsi mereu soluții accesibile pentru toate proiectele lor. În același timp, certificarea Best Buy subliniază, încă odată, preocuparea noastră constantă pentru a oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărare și validează faptul că la Leroy Merlin, calitatea și prețurile accesibile sunt esențiale în orice zi a anului”, spune Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.
Sameday anticipează livrări record la nivel regional
Sameday estimează o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday la nivel regional, față de anul trecut. În România, vârful de comenzi este așteptat să atingă circa 850.000 de colete într-o singură zi, o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie.
În România, SAMEDAY estimează că în primele zile ale campaniei Black Friday vor fi livrate peste 1,6 milioane de colete la easybox, cu o medie zilnică de aproximativ 330.000 de colete.
Cum se pregătesc băncile de Black Friday?
Raiffeisen Bank transformă Black Friday în Yellow Friday și lansează un pachet integrat de produse şi servicii pentru clienţii persoane fizice şi IMM-uri. Campania Galben e noul negru are startul în 1 noiembrie şi aduce oferte pentru nouă produse.
Oferta UniCredit Bank de Black Friday include carduri de credit cu 0 costuri de administrare pe întreaga perioadă contractuală, bonus la economisire.
Cardul de credit cu zero comision de administrare instrument de plată pe toată perioada contractuală este oferta UniCredit Consumer Financing care poate fi accesată în perioada 1 noiembrie, până în 10 noiembrie, prin intermediul aplicației Mobile Banking de la UniCredit Bank.
Circa 57% dintre români intenționează să facă achiziții de Black Friday
Aproape 5.5 milioane de români intenționează să profite din plin de reducerile din perioada asta, în schimb ce 3 milioane sunt indeciși.
Majoritatea celor care plănuiesc să facă cumpărături perioada aceasta sunt tineri din generațiile Gen Z și Millennials și persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei. Diferența dintre bărbați și femei în intențiile de cumpărare se reduc de la 8% la 3% față de anul trecut.
8 din 10 români au bugetul stabilit de Black Friday, 67% țin cont de venitul disponibil, iar 34% țin cont de ce au pe lista de dorințe.
La studiul în cauză, realizat în luna octombrie a anului 2024 au participat 1.000 de respondenți.