- Glovo: berea este, ca în fiecare an, preferata zilei.
- Patru din cinci români asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai.
- 52% consideră berea un element important în socializare.
- 6 din 10 români preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii.
- 57% spun că este probabil să consume bere de 1 Mai.
- Dintre cei care participă la studiu, 67% sunt bărbați.
- Dintre cei care participă la studiu, 47% sunt femei.
- Eșantion: 1.015 persoane de peste 18 ani, din mediul urban și rural.
- Vânzările de bere ajung anul trecut la 15 milioane de litri.
- Anul trecut, livrările de bere la draft cresc cu 13% faţă de 2023.
- În 2024, România are 89 de fabrici de bere şi microberării.
- În 2024, România are 85 de producători de bere.
- 90% din berea consumată este asigurată de berăriile artizanale.
De 1 Mai, berea e la loc de cinste pentru majoritatea românilor, arată un studiu Reveal Marketing Research. 81% asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai. 52% consideră berea un element important în socializare și un simbol al atmosferei de sărbătoare. Șase din zece români cu vârsta între 35 și 44 de ani preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii. Iar 57% spun că este probabil să consume bere de 1 Mai. Dintre aceștia, 67% sunt bărbați și 47% sunt femei.
Advertisment
Ce spune Constantin Bratu, director general, Asociația Berarii României, pentru Aleph Business?
Cum se pregătește industria berii pentru această perioadă din an și ce evoluții observați în comportamentul consumatorilor față de anii anteriori?
„Berea, așa cum spuneați, este băutura românilor. Și sărbătoarea de 1 Mai, mini-vacanța aceasta, reprezintă, dacă vreți, debutul sezonului pentru industria berii. Sigur că există consumatorii în toată perioada anului, dar începând cu 1 Mai și până la final de octombrie, vremea caldă face ieșitul în natură și berea este asociată cu acest fenomen. Observăm, dacă ar fi să ne uităm istoric, pentru această mini-vacantă de 4 zile, observăm o creștere a momentelor de consum, ceea ce face ca vânzările de bere în această perioadă să fie un pic crescute, undeva cu aproape 20% dacă ar fi să ne referim la berea cu alcool, și undeva la 30%, poate chiar 50% pentru berile fără alcool. O posibilă explicație ar fi și faptul că românul începe să devină responsabil, apropo de discuția anterioară din cadrul emisiunilor voastre, în ceea ce privește traficul, și atunci preferă să consume și indicat și recomandăm să consume o bere fără alcool, ori de câte ori urmează să urce la volan unei mașini”, spune el.
Care sunt tendințele recente în consumul de bere fără alcool în România și ce potențial vedeți pentru această categorie în următorii ani?
„Este un segment în plină dezvoltare, anul trecut a crescut cu aproape 6%, într-o piată în care a stagnat, iar ultimele studii ne arată că undeva la 3 din 10 români consumă aproape săptămânal bere fără alcool. Berea face parte dintr-un stil de viață sănătos, iar faptul că avem un procent de peste 40% din bere consumată de către doamne, observăm o asociere puternică între berea fără alcool și doamne în general, dar, cum spuneam anterior, și către orice tip de conducător auto. Suntem optimiști în dezvoltarea acestui segment și observ în rândul producătorilor de bere o dezvoltare a portofoliilor de brand-uri fără alcool și există pentru fiecare brand cu alcool un corespondent de bere fără alcool, o versiune. Observăm o tendință asupra berilor fără alcool aromatizate, ceea ce le face mult mai atractive din perspectiva persoanelor peste 18 ani și din perspectiva diversificării gusturilor și momentelor de consum”, adaugă el.