Cum arată YouTube în România după 10 ani de la lansare: La final de 2022, peste 150 de canale din România aveau peste 1 milion de abonaţi şi o audienţă de 12 milioane de români.

La finalul anului 2022, peste 150 de canale de You Tube din România aveau peste 1 milion de abonaţi, cu 20% mai mult faţă de finalul lui 2021.

Se împlinesc în această primăvară 10 ani de când Google a lansat versiunea pentru România a YouTube. La un deceniu de la lansare, peste 12 milioane de români adulţi se uită la video-uri pe YouTube, potrivit datelor Google.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Un studiu comandat de Google şi realizat de compania Ipsos arată că marea majoritatea a românilor (98%) găsesc pe YouTube conţinut de calitate. Potrivit respondenţilor, conţinut de calitate este cel relevant la nivel personal şi care îi ajută să înveţe ceva nou. Potrivit studiului Ipsos, 91% dintre românii care intră pe YouTube spun că au învăţat ceva nou uitându-se pe YouTube. Opt din 10 români găsesc pe YouTube conţinut unic, pe care nu-l mai pot găsi în altă parte, arată acelaşi studiu.

De asemenea, datele Google arată că, la finalul lui 2022, existau peste 8.000 de canale româneşti cu peste 10.000 de abonaţi, în creştere cu 15% faţă de anul anterior, şi 1.600 de canale cu peste 100.000 de abonaţi (+15% faţă de 2021). Primul creator de conţinut de pe YouTube din România care a atins pragul de 1 milion de abonaţi este cel al lui Mihai Alexandru Hash (Mikey Hash), care a ajuns la această bornă în 2016. La finalul lui 2022, existau peste 150 de canale din România cu peste 1 milion de abonaţi, cu 20% mai mult faţă de finalul lui 2021.

Primul „buton de diamant” din România, oferit canalelor care depăşesc pragul de 10 milioane de abonaţi, a fost obţinut în 2020 de LooLoo Kids, acesta fiind şi primul canal de YouTube din Europa
Centrală şi de Sud-Est care atinge această bornă.

YouTube România a însemnat şi deschiderea programului de parteneriate YouTube în România, care oferă tuturor creatorilor de conţinut, mari şi mici, o modalitate de a monetiza video-urile încărcate. Potrivit studiului Ipsos, 85% dintre românii care intră pe YouTube consideră că vizionarea conţinutului şi utilizarea platformei i-a ajutat să se decidă asupra unei achiziţii. Aproape trei sferturi dintre ei (74%) spun că reclamele pe YouTube i-au ajutat să descopere produse şi branduri noi.

„Uitându-ne de unde am plecat acum 10 ani şi unde a ajuns astăzi ecosistemul YouTube din România, pare că totul a evoluat cu o viteză aproape de neimaginat. În prezent, există conţinut în limba română pe YouTube care răspunde şi celor mai exigente şi nişate cereri, de la DYI, educaţie, cooking sau podcast la seriale originale, emisiuni TV, animaţie sau gaming. Sunt zeci de canale de YouTube româneşti cu peste 1 milion de abonaţi şi 1 miliard de vizualizări. În acelaşi timp, advertiserii şi companiile din România dedică tot mai multe resurse pentru dezvoltarea prezenţei lor pe YouTube, prin canale proprii, crearea de conţinut exclusiv şi campanii dedicate”, a declarat Elisabeta Moraru, country director Google România.