- Maspex preia branduri ca Kubuś și Tymbark și se extinde internațional, inclusiv în România, scrie ZF.
- În 2024, Maspex România atinge o cifră de afaceri de 1,25 miliarde lei și un profit de 177,6 milioane lei.
- Maspex domină piețele de sucuri, paste și gemuri în Europa Centrală și de Est, cu o rețea globală de 18 fabrici.
Maspex este fondat în Polonia la începutul anilor ’90 de cinci antreprenori: Sławomir Rusinek, Krzysztof Pawiński, Józef Szczur, Zdzisław Struglik și Jerzy Kasperczyk. Inițial, compania se concentrează pe ambalarea produselor și comerț, dar în 1996 începe producția de băuturi instant. În 1995, Maspex cumpără brandul Kubuś (Tedi în România), iar Jerzy Kasperczyk este cel care consideră sucurile de morcovi Kubuś ca produs emblematic al companiei și investește în marketing și distribuție, scrie ZF.
Advertisment
Cum arată expansiunea Maspex?
Maspex continuă să se extindă rapid, realizează 21 de achiziții, dintre care 12 sunt în afaceri internaționale. În 1999, compania preia brandul Tymbark, care devine lider pe piața sucurilor în mai multe țări. În 2023, grupul încheie un parteneriat cu Pernod Ricard pentru brandul de bitter Becherovka.
Care e prezența Maspex în România?
Maspex intră pe piața românească în 1996 prin divizia de produse instant La Festa și demarează producția de cappuccino lângă București.
Titlurile zilei
În 2007, grupul preia o fostă fabrică de conserve din Vălenii de Munte, unde transferă producția de cappuccino și construiește o fabrică de sucuri naturale.
În același an, Maspex cumpără un pachet majoritar din acțiunile companiei românești Arnos și intră astfel pe piața pastelor făinoase.
În 2008, finalizează un centru de producție la Vălenii de Munte, cu linii de producție ultramoderne.
Cum își extinde Maspex portofoliul în România?
În 2013, Maspex semnează un contract pentru achiziționarea unei părți din activele Pan Group din Craiova și adaugă noi produse, precum biscuiți sărați, covrigei, sticks-uri și rulade.
În martie 2016, compania finalizează preluarea Rio Bucovina, unul dintre cei mai mari producători de apă minerală din România și își extinde portofoliul cu apă minerală naturală și apă plată sub brandul Bucovina.
În 2019, Maspex încheie un parteneriat cu Nestlé Waters și obține drepturi exclusive pentru vânzarea produselor Nestea în România, Bulgaria și Ungaria.
Care sunt performanțele financiare ale Maspex România?
În 2024, Maspex România înregistrează o cifră de afaceri de 1,25 miliarde de lei, cu o creștere de aproximativ 9% față de anul anterior. Profitul net al companiei este de 177,6 milioane de lei și înregistrează o creștere de 15% față de anul precedent.
Care e strategia de dezvoltare a Maspex?
Krzysztof Pawiński, unul dintre fondatori și liderii grupului, subliniază faptul că Maspex se concentrează pe creșterea organică și investește constant în capacitățile de producție și logistică. În același timp, compania este deschisă la achiziții atunci când apar oportunități strategice de extindere.
Care e poziția companiei pe piețele din Europa Centrală și de Est?
Maspex este lider pe piețele de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare în Polonia, Cehia, Slovacia, România și alte țări din Europa Centrală și de Est.
Compania domină piața pastelor în Polonia și este un jucător important pe piețele de gemuri, sosuri și produse „ready meal”, ketchup și conserve de legume în Polonia.
Care e capacitatea de producție?
Grupul deține 18 fabrici, iar produsele sale sunt distribuite în peste 80 de țări, cu o prezență globală semnificativă, cu excepția Antarcticii.