• Cristi Movilă investește 300.000 € în OptiComm AI.
  • Ţinta pentru 2025: 10 clienți live și ARR de peste 300.000 €.
  • OptiComm AI vrea să depășească pragul de 1 milion € ARR în 2026.
  • Primul client este Macromex, activ în HoReCa și retail.
  • Platforma prezice ce, când și cât va comanda fiecare client.
  • Platforma funcționează în regim SaaS, în cloud-ul clientului.
  • Algoritmii analizează date interne și externe (meteo, inflație, trafic).
  • Abonamentul lunar pornește de la câteva mii de euro.
  • Clienții vizați sunt companii cu vânzări de zeci de milioane € anual.
  • Startup-ul vrea să devină „default alive” înainte de a atrage VC.
  • Startup-ul vrea să atragă o rundă de investiții doar pentru scalare.
  • Movilă visează la un unicorn construit cu o echipă restrânsă.

Cristi Movilă e în business de aproape 2 decienii, iar recent investește 300.000 de euro în lansarea OptiComm AI.

O platformă care anticipează comportamentul de consum pe baza inteligenței artificiale.

Start-up-ul, înființat la final de 2024, funcționează în regim SaaS și prelucrează date interne și externe pentru a estima ce, când și cât vor comanda clienții.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Primul client este Macromex, activ în HoReCa și retail.

OptiComm AI vrea atingerea pragului de rentabilitate în 2025, atragerea a circa 10 clienți și realizarea unui venit anual recurent de peste 300.000 euro, cu obiectivul de a depăși 1 milion euro până în 2026.

Cui se adresează? Companiilor cu cifre de afaceri de la zeci de milioane de euro în sus și include funcții de predicție, cross-selling și identificarea clienților pentru produse noi sau cu suprastoc.

Ce urmează pentru companie în 2025?

Ce spune Cristi Movilă, fondator şi CEO, OptiComm AI?

Cu ce oportunitati vine platforma OptiComm AI și ce costuri presupune?

„Noi ne-am dat seama că foarte important pentru orice business este să înțeleagă datele și să scoată ceva din datele respective. Dacă acum 10 ani, de exemplu, nu aveam o infrastructură pregătită pentru a stoca datele, pentru a procesa datele, costul de compute, spunem noi, costul de a scoate inteligență din date era destul de mare, acum s-au cam întâlnit mările.

Adică avem suficiente date, avem o infrastructură care ne permite colectarea destul de rapid și costul de compute, costul de a procesa acele date și de a scoate ceva inteligență din datele respective, e destul de mic. Ne uităm la toate datele istorice tranzacționale ale clienților noștri, adăugăm un layer de date care influențează business-ul, adică toate aceste date externe care pot influența business-ul unui client, inclusiv anomalii sau inclusiv lucruri care sunt impredictibile, nu știu, de exemplu, creșterea unor taxe sau scăderea unor taxe sau, spuneați dumneavoastră mai devreme, legat de reducerea tarifelor sau impunerea anumitor tarife, luăm în calcul toate datele astea și le punem prin niște algoritmi avansați de inteligență artificială, de deep learning iar platforma noastră reușește să scoată trenduri pentru business-ul respectiv, trenduri de consum, adică ne dăm seama ce client va cumpăra când și ce produse, în ce cantitate, bineînțeles. Iar asta ajută foarte mult la optimizarea business-ului, ajută foarte mult la a înțelege efectiv nevoia clientului.

Adică, în mod tradițional, erau foarte multe tool-uri care se uitau doar la cum se mișcă stocul unui produs, adică, pe o perioadă de timp, cam câte bucăți voi vinde din acel produs, dar ignorau clientul. Noi fix în direcția asta ne-am dus, adică să înțelegem foarte clar ce vrea clientul și care este nevoia clientului final”, spune el.

Cum intenționați să convingeți companiile să adopte o soluție AI?

„Păi, de-asta ne uităm la companii cu o cifră de afaceri mare, pentru că aceste companii, în mod tradițional, au foarte multe tranzacții. Având foarte multe tranzacții, au un volum mare de date. Noi ne uităm, am zis, pe de-o parte generăm venituri suplimentare pentru business-urile respective, adică îi ajutăm să adreseze o nevoie a clientului mai rapid, mai bine, poate chiar mai multe nevoi ale clienților lor.

Și, pe de altă parte, știind ce se va întâmpla, știind ce voi vinde săptămâna viitoare, luna viitoare, pot să-mi optimizez business-ul, operațiunile, astfel încât să adresez mai bine cererea care va veni, acele comenzi pe care le voi avea în săptămânile viitoare. Sunt două motive mari și două direcții. O direcție comercială, generez mai mult venit și o direcție operațională, optimizez costurile”, continuă el.

Ce urmează pentru OptiComm AI în 2025?

„Pe un fond atât de impredictibil fiscal, legat de guvernare, legat de tot ce se întâmplă în țara noastră, e destul de greu să operezi practic și să-ți faci niște planuri foarte concrete. Însă activăm într-o verticală care nu depinde foarte mult de un teritoriu. Adică noi putem să implementăm soluția și în alte business-uri din regiune. Am ales să ne dezvoltăm aici și investim aici, în România, pentru că am zis întotdeauna că e o nevoie foarte mare inclusiv pe care o au business-urile din România și un potențial mare de dezvoltare aici. De-aia nici eu, nici colegii mei, nici partenerii mei nu am plecat din țară.

Dar e foarte greu de anticipat. Noi acum avem proiecte în implementare, avem proiecte live. În principiu, nu suntem atât de afectați de ce va urma sau inclusiv de faptul că anumite business-uri optimizează costurile. Asta am văzut deja, adică sunt business-uri care încep să optimizeze și încep să se uite, să se pregătească cumva, să-și facă un contingency plan, să se gândească un pic la o oarecare scădere economică.

Dar tocmai aici putem interveni noi, pentru că optimizăm acele costuri pe care le au business-urile respective sau îi ajutăm să găsească o linie de venit suplimentară. Ne dezvoltăm, așa cum spuneam, vrem să ajungem sau să depășim pragul de 10 clienți. Anul viitor — nu știu cât de sigur anul acesta — dar sigur anul viitor ne vom extinde și internațional, adică vom aduce și clienți din afară. Deja avem un proiect de pilot, însă alegem să ne concentrăm pe clienți din România, pentru că procesul de implementare și de a aduce un client live pe platforma noastră e și un proces consultativ.

Trebuie să înțelegem foarte mult business-ul respectiv, operațiunile business-ului, trebuie să stăm la masă cu ei, și atunci o implementare în afara teritoriului României ar presupune și un efort suplimentar pentru noi, timp pe care nu-l avem momentan”, spune el.