- Numărul anulărilor abonamentelor Netflix crește de aproape trei ori după ce co-fondatorul Reed Hastings a donat 7 milioane de dolari pentru campania vicepreședintelui Kamala Harris.
- Hashtag-ul #CancelNetflix devine viral, în special în rândul susținătorilor fostului președinte Donald Trump, care au cerut boicotarea platformei de streaming.
- Netflix înregistrează cea mai mare rată de anulări din acest an în perioada imediat următoare anunțului lui Hastings, în 26 iulie.
Netflix este afectat de o creștere semnificativă a anulărilor abonamentelor, în urma donației de 7 milioane de dolari făcută de co-fondatorul companiei, Reed Hastings, pentru campania vicepreședintelui Kamala Harris. Decizia a generat reacții puternice din partea susținătorilor conservatori, care au inițiat un boicot împotriva platformei.
Advertisment
În 22 iulie, Reed Hastings anunța public că susține campania lui Kamala Harris și că a donat o sumă considerabilă. În câteva zile, reacția publicului nu s-a lăsat așteptată. Susținătorii lui Donald Trump au început să folosească hashtag-ul #CancelNetflix pe rețelele sociale, cu scopul de a-i îndemna pe alții să își închidă conturile.
Impactul asupra Netflix
Netflix a experimentat cea mai mare rată de anulări din acest an în 26 iulie, la trei zile după ce Hastings și-a făcut publică donația, conform unui raport Bloomberg. Rata medie de anulare crește la circa 2.8% în acea lună, chiar peste perioada în care compania a decis să elimine cel mai ieftin plan de abonament.
Titlurile zilei
Situația este cu atât mai notabilă cu cât Hastings nu este străin de controverse. El a fost un donator constant al Partidului Democrat și anterior a susținut public candidaturi precum cea a lui Hillary Clinton în 2016.
Deși impactul anulărilor asupra veniturilor Netflix va fi evaluat în raportul financiar următor, publicat în octombrie, este clar că reacțiile la donația lui Hastings au avut un efect imediat asupra numărului de abonați. În timp ce boicoturile pot avea un impact temporar, viitorul Netflix depinde și de modul în care compania va răspunde la aceste provocări și va continua să atragă noi abonați.