Peste 500 de grupuri străine au anunţat intenţia de a ieşi din Rusia, însă pentru multe dintre acestea decizia este una temporară sau parţială. Multe companii speră că războiul se încheie, iar businessul revine la normal.

Dar există şi companii care au făcut exit definitiv şi chiar și-au vândut afacerile din Rusia. Companii precum Stora Enso, producător de hârtie şi produse din hârtie, Valio, producător de lactate, Fazer, producător de dulciuri, Paulig, producător de bunuri de consum, Raisio, producător de alimente, YiT, construcţii şi imobiliare, Atria, producător de alimente sau SOK Retail, ar trebui convinse să vină pe piața locală. Din datele ZF, niciuna dintre ele nu este în România.

Despre cum îi putem atrage, am discutat cu Adrian Mitroi, profesor de finanțe comportamentale.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Avantajele deja le-am văzut și poziția noastră geo-strategică la gurile Dunării, logistica și proximitatea de piața europeană sunt toate un atu și modelul nostru economic după război pentru că lanțurile de aprovizionare, cum le vedem acum, nu reprezintă doar ceva temporar, post-Covid sau datorită războiului, ci sunt lanțuri de aprovizionare care arată o nouă împărțire economică a lumii. Noi suntem poziționați de partea bună a acestui zid economic.”, a povestit Adrian Mitroi, profesor de finanțe comportamentale.