• CFR Marfă trebuie să declare lichidarea imediat după operaționalizarea Carpatica Feroviar.
  • Statul român trebuie să recupereze rapid ajutorul de stat declarat ilegal.
  • Carpatica Feroviar va cumpăra 200 de locomotive și 6.500 de vagoane de la CFR Marfă pentru a asigura transportul feroviar necesar.

CFR Marfă trebuie să declare lichidarea și să oprească activitatea imediat după operaționalizarea și capitalizarea companiei Carpatica Feroviar. Termenul estimat pentru aceste acțiuni este 1 martie, conform directorului general Daniel Apostolache. Recent, Guvernul aprobă înființarea Carpatica Feroviar pentru a răspunde nevoilor de apărare ale țării, în contextul problemelor cu care se confruntă CFR Marfă.

Statul român trebuie să recupereze rapid ajutorul de stat declarat ilegal de Comisia Europeană, în valoare de 2,6 miliarde lei plus dobânzi. Nerecuperarea acestuia poate genera costuri suplimentare. Înființarea Carpatica Feroviar se justifică prin necesitatea unui nou operator viabil care să deservescă interesele strategice ale statului.

Noua companie va cumpăra 200 de locomotive și 6.500 de vagoane de la CFR Marfă. Activitatea Carpatica Feroviar va viza patru industrii: apărare națională, petrolieră, cereale și cărbuni. Această companie va asigura transportul feroviar necesar, atât în timp de pace, cât și în perioade de criză, conform declarațiilor lui Apostolache.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Termenul estimat în acest sens este până la 1 martie, conform directorului general al CFR Marfă, Daniel Apostolache

“Conform procedurii şi conform regulamentului european în materie de rambursare de ajutor de stat, în condiţiile aprobării acestui mecanism de înfiinţare a companiei Carpatica Feroviar România, imediat după ce această companie se va înfiinţa, se va operaţionaliza şi va fi capitalizată în vederea cumpărării de la CFR Marfă a asset-urilor necesare şi a celor prevăzute şi agreate cu Comisia Europeană, CFR Marfă va trebui să-şi declare lichidarea şi să oprească activitatea şi, practic, ultima zi de furnizare de servicii de transport feroviar de marfă de către CFR Marfă va coincide cu prima zi în care Carpatica Feroviar România va furniza servicii de transport feroviar. Operaţionalizarea companiei depinde de următorul pas, şi anume Hotărârea de Guvern de capitalizare cu suma necesară cumpărării de mijloace fixe şi asset-uri de la CFR Marfă şi, conform procedurilor din cadrul Autorităţii Feroviare Române, eu estimez ca până la 1 martie toate aceste procese să se întâmple. Spun 1 martie, pentru că 12 martie ar fi ziua în care concordatul preventiv în care CFR Marfă se află expiră”, spune Apostolache.