• Glovo: berea este, ca în fiecare an, preferata zilei.
  • Patru din cinci români asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai.
  • 52% consideră berea un element important în socializare.
  • 6 din 10 români preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii.
  • 57% spun că este probabil să consume bere de 1 Mai.
  • Dintre cei care participă la studiu, 67% sunt bărbați.
  • Dintre cei care participă la studiu, 47% sunt femei.
  • Eșantion: 1.015 persoane de peste 18 ani, din mediul urban și rural.
  • Vânzările de bere ajung anul trecut la 15 milioane de litri.
  • Anul trecut, livrările de bere la draft cresc cu 13% faţă de 2023.
  • În 2024, România are 89 de fabrici de bere şi microberării.
  • În 2024, România are 85 de producători de bere.
  • 90% din berea consumată este asigurată de berăriile artizanale.
  • Povestea din spatele berii Nemțeana începe în 2012, în Roman.
  • Bere Nemţeana intră şi în HoReCa la final de 2022.
  • Bere Nemţeana este în peste 80 de locații, în Iași și București.
  • Mihoc: Suntem în top 3 jucători de bere artizanală în România.
  • Azi, de 1 mai, lansează un nou sortiment de bere, un IPL.
  • Producătorul de bere este operat de firma Iosidoro.
  • Cifra de afaceri a Iosidoro se ridică la circa 2,4 mil. lei/2023.
  • HoReCa Foom by Nemţeana este operată de Berăria Nemţeana.
  • Pe ambele firme lucrează circa 35 de oameni.

De 1 Mai, berea e la loc de cinste pentru majoritatea românilor, arată un studiu Reveal Marketing Research. 81% asociază berea cu sărbătoarea de 1 Mai. 52% consideră berea un element important în socializare și un simbol al atmosferei de sărbătoare. Șase din zece români cu vârsta între 35 și 44 de ani preferă să petreacă 1 Mai în familie sau cu prietenii. Iar 57% spun că este probabil să consume bere de 1 Mai. Dintre aceștia, 67% sunt bărbați și 47% sunt femei.

Antreprenorul Leonard Mihoc face business cu bere din 2012. A început cu o idee simplă: să facă o bere românească, curată, artizanală, fără artificii, spune el. Așa s-a născut Nemțeana, cu o investiție inițială de 300.000 de euro. În vara lui 2024 se extinde în HoReCa printr-o nouă unitate sub brandul Foom by Nemţeana la Roman. Iar în 2025 ajunge și în Bucureşti.

Ce spune Leonard Mihoc, fondator, Bere Nemţeana, pentru Aleph Business?

Ce impact are sărbătoarea de 1 Mai asupra vânzărilor și ce înseamnă concret berea pentru român?

„Are un impact destul de important, ținând cont că, în primul rând, ne ajută foarte mult vremea de afară. Și are un impact destul de important pentru că s-a format o tradiție în jurul datei de 1 Mai. Și, bineînțeles, toată lumea iese la băut bere și mâncat mici, bineînțeles. Cu siguranță, ziua de 1 Mai aduce un volum important pentru toți producătorii de bere. Asta observăm și la noi la fabrică, cât și la berărie. Ce pot să mai spun este faptul că observăm că din ce în ce mai mulți români caută berea artizanală. Noi, la Nemțeana, cum ai spus și adineauri, suntem consacrați pe berea clasică și observăm un impact mai mare în dreptul consumatorilor de bere”, spune el.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Ce urmează pentru Bere Nemţeana în 2025?

„Anul 2025 a început așa mai stângaci, dar forecast-ul pe care l-am făcut pentru acest an este unul pozitiv, optimist. Urmează să ne listăm încă într-un lanț de retail mare, încercăm o colaborare cu un distribuitor în diasporă, și aici mă refer la Italia și Spania, și, bineînțeles, prezența în cadrul unor evenimente de profil. Astăzi, Nemțeana sărbătorește 1 Mai la Foom și, odată cu asta, o să lansăm și o bere, un Indian Pale Lager, o bere de vară, o bere mai aromată, o bere care văd că este din cele ce mai preferată vara de consumatori”, adaugă el.