- Companiile Big Tech testează instrumentele A.I. la nivel intern într-un experiment masiv de „dogfooding”.
- Companiile mari au un scop final: să-și vândă produsele A.I. îmbunătățite către dezvoltatori, agenții de publicitat și creatori.
- Google lansează Goose, pentru a-l testa intern, iar Microsoft face upgrade la Copilot.
Cum gândește Silicon Valley? În ani de câine. Companiile tech testează „dogfooding”. Le dă A.I. angajaților, ca mai apoi să-i înlocuiască definitiv.
Google a lansat recent Goose, un A.I. intern pentru angajați, iar Microsoft are Copilot.
Dogfooding-ul este atunci când companiile de tehnologie testează invenții pe propriii angajați. Întâi pregătesc cina, o gustă, apoi îi conving și pe alții s-o facă. Asta e gândirea din spatele inițiativei.
Demersul înseamnă testarea produsului înainte de răspândirea în masă. Giganții tech fac ajustările de rigoare, apoi îi dau drumul perfecționat. Feedback-ul vine de la proprii angajați.
Implicațiile sunt uriașe. De data asta, e vorba de modele lingvistice mari de A.I.. Companiile tech investesc mii de miliarde în proces.
Calculul final e pentru forța de muncă umană. De câți ingineri scumpi mai au nevoie, după ce înlocuiesc vechii oameni cu A.I.?
Cu ce capabilități vin noii „copiloți” din tech?
Goose, de la Google, este conceput pentru a ajuta angajații să scrie cod software mai rapid și mai bine.
Planul? Să eficientizeze operațiunile din Alphabet prin utilizarea A.I., spune Ruth Porat, președintele Google.
Microsoft tocmai s-a angajat într-un experiment intern similar mare. A lansat recent noul upgrade de productivitate 365 Copilot pentru angajați, spune Business Insider.
Simultan cu A.I.-ul își testează și puterea de convingere asupra clienților. Promisiunea de LLM-urilor și a inteligenței artificiale generative este că software-ul va deveni atât de bun la automatizarea sarcinilor, încât companiile fie vor produce produse mult mai repede, fie vor face aceeași cantitate de lucruri cu mai puțini angajați. Sau amândouă.
Și țintesc către liga mare. Companiile Big Tech vor să-și vândă tool-urile către alte companii, dezvoltatori, agenții de publicitate, creatori și alți clienți pentru a ajunge la o nouă „nirvana” de productivitate.
La sfârșitul lui 2023, Google avea 182.502 de angajați, în scădere cu 8.000 față de anul precedent. Microsoft are peste 200.000 de angajați.