Anul acesta, casa Dior aniversează 75 de ani de la înființare, iar oamenii pot vedea fragmente din istoria casei la Muzeul Brooklyn, din New York. Muzeul prezintă 300 de rochii, precum și alte obiecte vestimentare emblematice lansate de-a lungul timpului.

“Astăzi, privim moda în termeni legați mai mult de covorul roșu. Acela e momentul când mulți oameni care n-au legătură cu moda încep să-i dea atenție, pentru că trebuie să meargă la Oscaruri sau la Grammy și se consultă între ei cu privire la ce vor purta. De cele mai multe ori, poartă Dior. În expoziție avem și secțiunea legată de istoria casei, dar avem și o secțiune dedicată celebrităților care au purtat Dior.”, a explicat Matthew Yakobosky, curator la Muzeul Brooklyn.

De la Paris la New York. Cum a început povestea Dior

Christian Dior avea 42 de ani când și-a pornit afacerea la Paris, care a devenit rapid un brand internațional după o vizită la New York, când Dior a fost invitat să primească premiul Neiman Marcus pentru modă, un fel de Oscar al industriei.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

America acelor vremuri încă avea taxe rămase din urma celui de-al Doilea Război Mondial și nu era avantajos financiar să importe rochii, așa că Dior a luat decizia să-și înființeze o filială la New York. Casa a transformat modul în care se îmbracă femeile, iar linia e urmată și de designerii de azi.

“Astăzi, designerul principal este Maria Grazia Chiuri și privește lucrurile dintr-o perspectivă mai feministă. Așa că, în loc să fie strânse în talie, jachetele sunt la largi și fără nasturi. Dar sub ele, se poartă un tricou care arată că toți ar trebui să fim feminiști. E multă politică în ziua de azi, dar ADN-ul Dior de la începuturi este evident și în creațiile de azi.”, a mai spus Matthew Yakobosky.

Expoziția aniversară de la Muzeul Brooklyn va mai fi deschisă până pe 20 februarie.