- Cargus are în 2025 o strategie de investiţii care ţinteşte extinderea.
- Cargus vrea să se extindă în Germania, Cehia, Ungaria și Slovacia.
- Băbătie, Cargus: În 2025, investim în eficientizarea operaţiunilor.
- Băbătie, Cargus: Ne folosim de soluţii de AI.
- Băbătie, Cargus: Consumatorul îşi doreşte să aibă control.
- Cargus are un sistem de tip omni-channel în customer service.
- Băbătie, Cargus: Nu se mai poate comerţ fără online.
- Cargus încheie 2023 cu afaceri de 508 mil.lei, +8% vs 2022.
- În 2023, compania are pierderi de 85 milioane lei.
Cargus, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de curierat, are în 2025 cu o strategie de investiţii care ţinteşte eficientizarea şi extinderea. Compania se uită pentru extindere la Cehia, Ungaria, Slovacia şi Germania
Advertisment
Cargus vizează extinderea internaţională, automatizarea operaţiunilor şi consolidarea reţelei out-of-home, cu accent pe tehnologie, eficienţă şi experienţa clientului final, spune Roxana Băbătie, head of domestic sales la Cargus.
Ce spune Roxana Băbătie, head of domestic sales, Cargus, pentru Aleph Business?
Cehia, Ungaria, Slovacia şi Germania. Ce vă convinge să vă extindeți și în aceste țări, ce oportunități vs dificultăți aveți în această strategie?
„O să încep cu oportunitățile, bineînțeles. În momentul în care noi am lansat, prima dată, serviciul internațional către Ungaria și Grecia, am creat o structură a portofoliului de servicii care a permis integrarea unor destinații internaționale cu portofoliul existent. Cu alte cuvinte, clienții au un singur portofoliu de servicii atât pentru expedierile domestice, cât și pentru cele internaționale. Am observat, de-a lungul vremii, că există o cerere crescută din partea clienților români pentru livrări internaționale. În special, pentru cliențele din Europa Centrală și de Vest, care sunt destinații frecvente pentru comenzile online.
Titlurile zilei
Și atunci, am plecat de la premiza că extinderea către aceste țări o putem face eficient, din punct de vedere al costurilor, prin utilizarea infrastructurii deja existente și a hubului regional din Polonia, care este deja dezvoltat. Iar, completarea ariei noastre de acoperire în Europa Centrală întărește, încă o dată, poziționarea Cargus ca un jucător regional. De fapt, asta ne dorim, să fim un conector regional. Germania fiind una dintre cele mai mari piețe de e-commerce în Europa, Polonia, Ungaria, Cehia și Slovacia sunt un pas natural în extinderea regională prin prisma vecinătății cu România, și, bineînțeles, și a oportunităților care apar din această vecinătate, pentru că mulți dintre clienții noștri au deja business-uri acolo.
Evident că ne-am lovit și ne lovim de provocări. Altfel, ar fi fost prea frumos să meargă totul așa, fără challenge-uri, dar, printre acestea putem să numărăm necesitatea unor parteneriate în țările respective, pentru că trebuie să stabilim contracte de colaborare cu subcontractori, cu parteneri care ne pot ajuta în această direcție. Intervine și partea comercială, trebuie să ne adaptăm în partea comercială, trebuie să ne adaptăm în infrastructura IP, trebuie să oferim clienților posibilitatea să-și urmarească coletele de la punctul de pick-up până la livrare, deci, track and trace să nu fie schimbat, integrările API trebuie dezvoltate astfel încât să putem finaliza un proces, să oferim un proces complet.
Și, nu în ultimul rând, una dintre cele mai importante provocări este cea a concurenței. Concurența este ridicată, mai ales pentru că există jucători prezenți în țările respective, dar mizăm foarte mult pe experiența noastră pe care o avem local. Încrederea pe care o au clienții noștri în noi, și atunci, mergem cu acestea în dezvoltarea noastră internațională”, spune ea.
Ce inițiative de transformare digitală are Cargus în plan pentru a răspunde nevoilor pieței si ce urmează pentru business-ul Cargus?
„Este o direcție către care ne focusăm cu atenție și cu dorință foarte mare acum, pentru că am plecat de la nevoia clientului și clientul nu mai căută doar lucrări rapide. Clienții vor transparență, ei vor control, ei vor o comunicare clară. De aceea am plecat de la implementarea unei platforme moderne de interacțiune cu clienții, prin care oferim o experiență integrată și coerentă clienților noștri pe toate canalele. Prin această soluție, am migrat deja mai multe interacțiuni cu clienții către self-service, unde am implementat sisteme avansate, bazate pe artificial intelligence, am crescut viteza de răspuns cu 30% și, bineînțeles, asta ne-a ajutat să reducem și timpul mediu de gestionare a solicitărilor.
Am eficientizat comunicarea cu clienții. Este extrem de important și are un rol foarte, foarte mare în tot ce înseamnă user experience. Pentru noi, digitalizarea înseamnă mai mult decât eficiență operațională. Este despre a construi relații mai clare, mai apropiate cu fiecare client. Destinatarii beneficiază deja de livrări mai rapide prin soluția de automatizare. Ei beneficiază de o planificare și optimizare a livrărilor. În plus, ceea ce am reușit să facem și este de mare succes, pentru clienții noștri de business, avem setat intervale de ridicare a coletelor, oferind în același timp și o flexibilitate atunci când este nevoie.
Mai departe, ce ne dorim, cu ajutorul digitalizării și automatizării, lucrăm la o soluție care să ofere destinatarilor mai multă flexibilitate și transparență în ceea ce privește intervalele de ridicare, dar și un control mai bun asupra livrărilor. Astfel, ei vor avea posibilitatea de urmări curierul, de a reprograma, în timp real, livrarea pentru altă zi mai potrivită pentru ei sau, inclusiv, de a redirecționa, tot în timp real, către o locație alternativă de livrare. Toate aceste funcționalități vor fi disponibile în aplicația Cargus, o aplicație de care suntem mândri să spunem că a depășit deja 1,6 milioane de utilizatori”, adaugă ea.