• Circa 50.000 de membri ai Asociației Internaționale a Lichidarilor (ILA) au renunțat la locul de muncă.
  • Industria bunurilor de consum este cea mai afectată, cu un impact semnificativ asupra lanțurilor de aprovizionare.
  • Greva ar putea conduce la pierderi financiare considerabile pentru companiile afectate, cu un efect de domino asupra economiei.

Greva lucrătorilor portuari din Statele Unite stârnește îngrijorări majore în rândul companiilor care depind de aceste porturi pentru livrarea bunurilor. Situația evidențiază vulnerabilitățile lanțului de aprovizionare și impactul pe care o astfel de întrerupere îl poate avea asupra economiei globale.

Printre companiile cele mai expuse la greva portuară se numără mari retaileri precum Walmart, Home Depot și Target, conform datelor de la ImportGenius și Arbor Data Science. Walmart, cel mai mare retailer din lume, a importat în medie 4.000 de tone pe lună prin aceste porturi în ultimul an. Valoarea medie a unui container poate scădea în jur de 50.000 dolari.

Companiile depind în mare măsură de livrările rapide de bunuri pentru a menține stocurile și a satisface cerințele clienților. Și producători precum Procter & Gamble și Coca-Cola sunt afectați, deoarece greva poate întârzia livrarea materiilor prime necesare pentru producție.

Titlurile zilei

CÂT TIMP PIERDE ROMÂNUL ÎN TRAFIC?
META BATE PALMA CU HOLLYWOOD
ISĂRESCU RENUNȚĂ LA POLITICA MONETARĂ
WINDOWS INTEGREAZĂ CHATGPT
VOLUMUL CONSTRUCȚIILOR SCADE CU 3,1% ÎN 2024
ÎNGHITE-N SEC

Care este cel mai vulnerabil sector?

Industria bunurilor de consum este cel mai vulnerabil sector în fața grevei portuare. Aceasta include nu doar retaileri, ci și producători care au nevoie de o aprovizionare constantă cu produse finite sau materii prime. Întârzierile în livrare pot duce la lipsuri în magazine și la o scădere a vânzărilor, ceea ce poate afecta grav profitabilitatea acestor companii.

Industria auto este și ea foarte vulnerabilă. Hyundai, General Motors și marii producători de anvelope importă anual mii de containere prin aceste porturi. O grevă prelungită ar putea duce la creșterea costurilor de producție din cauza penuriei de inputuri, cu toate acestea, recuperarea recentă a stocurilor producătorilor de automobile oferă o anumită amortizare împotriva întreruperilor imediate ale lanțului de aprovizionare.

Impactul financiar al grevei portuare poate fi semnificativ. Companiile afectate ar putea suferi pierderi considerabile din cauza întârzierilor în livrare și a costurilor suplimentare generate de căutarea unor rute alternative pentru transport. De asemenea, riscurile de reputație pot afecta încrederea consumatorilor, ceea ce ar putea duce la o scădere a vânzărilor pe termen lung.

Pentru prima dată în cinci decenii, ILA a intrat în grevă după negocierile eșuate pentru a crește salariile cu 61,5% în următorii șase ani, pe fondul automatizării crescute și al profiturilor record pentru companiile de linii de containere.

Restaurantele sunt afectate de greva portuară

Greva ar putea afecta importul de ingrediente din întreaga lume, ceea ce ar dăuna grav restaurantelor, [n special celor din New York, conform Eater NY, citat de RobReport. Alimentele precum peștele, legumele, ciocolata, vinul și uleiul de măsline sunt primite prin porturile afectate în prezent.

„Este o mare îngrijorare! Se întâmplă multe pe Coasta de Est”, declară pentru Eater Sal Lamboglia, proprietarul Cafe Spaghetti and Swoony’s din Brooklyn. „Noi sperăm să nu fim afectați financiar. Având în vedere disponibilitatea și prețurile la alimente deja umflate, sper că ei se vor putea stabili rapid și să-și dea seama și să facă ce este corect pentru a putea merge mai departe.”