- SFG raportează vânzări consolidate de 745,2 mil. lei în S1/2025.
- Profitul net scade la 12,6 mil. lei, de la 40,6 mil. lei.
- EBITDA normalizat se reduce cu 33%, la 52,8 mil. lei.
Sphera Franchise Group, liderul industriei de food service din România și operator al brandurilor KFC, Pizza Hut și Taco Bell, listat la Bursa de Valori București, încheie primul semestru din 2025 cu vânzări consolidate de 745,2 mil. lei, în creștere marginală cu 0,7% față de S1 2024.
Advertisment
Profitul net scade însă la 12,6 mil. lei, față de 40,6 mil. lei anul trecut, pe fondul creșterii costurilor și al încetinirii consumului.
EBITDA normalizat scade cu 33%, la 52,8 mil. lei, iar compania își ajustează estimările financiare pentru 2025: venituri între 1,6–1,65 mld. lei și un profit net normalizat între 63–70 mil. lei.
Titlurile zilei
Ce spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group?
„Trăim într-un context marcat de schimbări fiscale și transformări continue ale peisajului economic, fiind, într-un fel, victime colaterale ale proastei gestionări a banilor publici. Tot ce se întâmplă acum este o consecință a măsurilor fiscale care vin pentru a corecta deficitul, deficit care s-a format din cauza unei administrații deficitare. Incertitudinea rămâne, cu un cuvânt de ordine: incertitudinea. După alegerile din noiembrie, am avut instabilitate politică, ceea ce a dus la un sentiment de insecuritate și printre consumatori. Acest sentiment a determinat scăderea ocaziilor de consum și reducerea sumei cheltuite, oamenii orientându-se spre oferte mai bune, iar acestea erau caracterizate de marje mai mici.
În aprilie, incertitudinea legată de alegerile importante din ultimii 20 de ani s-a reflectat în rezultate. În mai, vânzările au crescut puțin, susținute de un sentiment pozitiv, dar în iunie s-au întors îngrijorările legate de viitor. Toată această instabilitate a afectat evoluția oricărui business din România, iar datele oficiale arată o scădere a încrederii consumatorilor. Totodată, industria a avut doar o creștere de 1,2% în mai față de anul trecut.
În ceea ce privește impactul modificărilor fiscale, încercăm să preluăm cât mai mult din creșterea TVA, dar trebuie să analizăm întregul context. Pe lângă TVA, s-au liberalizat prețurile la energie, iar accizele au crescut, toate aceste măsuri vor afecta prețurile și puterea de cumpărare a consumatorilor. De asemenea, creșterea TVA de la 9% la 19% și ajustările ulterioare vor influența costurile. Prognoza oficială de inflație pentru anul acesta este de 8,8%, iar, în ciuda acestui lucru, vom încerca să preluăm cât mai mult din această creștere, însă vor exista ajustări de prețuri pentru a proteja marjele printr-o disciplină strictă a costurilor și eficiență operațională.
Strategia noastră va rămâne concentrată pe oferirea de mese accesibile pentru clienți și pe diversificarea portofoliului. În acest moment, nu vorbim despre restructurări majore, ci despre fine-tuning, deoarece am implementat deja multe ajustări necesare. Vom continua să ne concentrăm pe “value for money” pentru a atrage și păstra clienți, având în vedere că bugetele acestora sunt tot mai restrânse. De asemenea, vom continua să dezvoltăm și să diversificăm portofoliul nostru, cu o expansiune în România, Italia și Republica Moldova. Noua marca Cioccolatitaliani va fi parte din acest proces de diversificare”, spune el.