Airlander 10 sau Balonul Space Perspective? Călătoriile aeriene exclusiviste nu mai sunt realizate doar cu avioane private sau elicoptere. Zeppelin-ul Airlander 10 va transporta pasageri aventuroși într-o călătorie din Norvegia la Polul Nord din 2025, în timp ce Space Perspective vrea să trimită turiști în stratosfera Pământului din 2024, cu un balon.

Prețul pentru Airlander este de 79.000 de dolari pentru o cabină de două persoane, într-o călătorie de 38 de ore, respectiv 125.000 de dolari per pasager pentru o călătorie de șase ore cu Space Perspective.

Despre proiectul grandios pregătit de Space Perspective a oferit mai multe detalii Taber MacCallum, Chief Technology Officer al companiei.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Luăm prânzul pe uscat, apoi urcăm cu o viteză de 12 mile pe oră, așa că durează aproximativ două ore să ajungem la 100.000 de picioare altitudine. Vom pluti acolo timp de două ore, apoi vom începe încet o ascensiune, urmând ca mai târziu să coborâm cu aproximativ 12 mile pe oră. În final, vom cădea în apă, urmând să fim preluați de o barcă, la fel ca în cazul capsulei SpaceX Dragon. Întregul zbor durează în jur de șase ore. Va fi mai mult decât ați obține de la un zbor cu jet sau un zbor comercial.”, a explicat Taber MacCallum.

Airlander 10, cea mai lungă aeronavă din lume

În schimb, despre Airlander 10 putem spune că este încăpător. Cabina principală are 2.100 de metri pătrați, plus dormitoare cu baie privată. Este cea mai lungă aeronavă din lume, iar Bruce Dickinson, solistul trupei Iron Maiden, este investitorul principal.

“Așa ar putea arăta călătoria ta pe Airlander 10. Ar arăta ca o călătorie cu avionul de 100 de locuri la preț accesibil, rapid și direct, dar într-o călătorie care seamănă puțin mai mult cu călătoria cu trenul, unde există spațiu, există capacitatea de deplasare, există capacitatea de a lucra. Este o încăpere liniștită. Călătoria s-ar putea să nu înceapă sau să se termine de la aeroporturile actuale, deoarece întrerupem acea legătură, avem nevoie de infrastructură grea pentru a opera aeronave.

În timpul călătoriei te poți relaxa, te poți uita pe fereastră și te poți bucura de acea cabină spațioasă și accesibilă. În loc să te uiți la diferența dintre o călătorie de patru ore și o călătorie de zece ore, te uiți la diferența dintre puțin peste patru ore și patru ore și jumătate. Deci acum alegerea este să îmi iau 20 de minute mai mult în călătoria mea pentru a-mi reduce amprenta de carbon a acelei călătorii de 10 ori.”, a explicat Tom Grundy, CEO la Hybrid Air Vehicles, compania care produce Airlander 10.