- Brex se extinde în Europa și vizează venituri suplimentare de 5 miliarde de dolari anual, scrie FT.
- Compania concurează cu giganți precum American Express și start-up-uri ca Ramp.
- După reorganizare, Brex se apropie de profitabilitate și își adaptează strategia la noile condiții economice.
Brex, compania de carduri corporate evaluată la 12 miliarde de dolari și susținută de investitori de renume precum Peter Thiel, se extinde în Europa pentru a concura cu Ramp și a se pregăti pentru o ofertă publică inițială, conform FT.
Advertisment
Recent, compania obține o licență care îi permite să servească afaceri din Europa și plănuiește să își extindă serviciile pe întreg continentul și în Marea Britanie. Expansiunea europeană adaugă până la 5 miliarde de dolari pe an în venituri suplimentare, în timp ce Brex se apropie de prima sa perioadă de profitabilitate.
Brex se extinde în Europa și concurează cu giganți precum American Express
Brex, care oferă carduri corporate și gestionarea cheltuielilor pentru companii precum Arm, Wiz și Anthropic, vizează să ia o cotă de piață de la marii concurenți precum American Express. Compania concurează și cu Ramp, un alt start-up americană care ajunge la o evaluare de 22,5 miliarde de dolari recent.
Titlurile zilei
Expansiunea în Europa semnalează reziliența start-up-urilor, cum este Brex, care sunt fondate în perioada ratelor de dobândă ultra-scăzute. Deși compania are o creștere rapidă în timpul boom-ului de capital de risc, aceasta pierde teren pe măsură ce ratele dobânzilor cresc. Totuși, în ultimele două luni, Brex realizează un plan de reorganizare agresiv și este pe cale să devină profitabilă și urmează să obțină mai mult decât cheltuie în următoarele două trimestre.
Brex este susținută de investitori de prestigiu din Silicon Valley, inclusiv Kleiner Perkins și Greenoaks Capital. Fondatorul Peter Thiel investește în companie la început, dar și în Ramp, rivala sa. Transformarea Brex vine din concentrarea pe un număr mai mic de produse, îmbunătățirea vânzărilor și schimbarea culturii companiei pentru a se adapta noii realități economice.