- 5 to go intră pe piața croissantelor ambalate și se extinde în retailul modern și magazine tradiționale.
- Compania dezvoltă produse noi și țintește o cotă de piață de 5% la croissante, scrie ZF.
- După vânzarea majorității acțiunilor, 5 to go vrea 1.000 de locații în România și extindere regională.
Brandul românesc 5 to go, cel mai extins lanț de cafenele din România, intră pe piața croissantelor ambalate și se listează atât în rețele mari de retail modern, cât și în magazine tradiționale. Croissantele reprezintă unul dintre cele mai vândute produse ale cafenelei în ultimii zece ani, iar în ultimele 12 luni introduc și variante umplute. Această popularitate conduce la decizia de a dezvolta segmentul „pentru acasă“, ce se adresează unei piețe importante, atât cu jucători locali, cât și internaționali. Momentan, gama 5 to go include trei arome de croissante, iar în toamnă adaugă încă două, scrie ZF.
Advertisment
Cum arată dezvoltarea pe alte segmente?
Intrarea pe segmentul croissantelor este doar unul dintre pașii prin care 5 to go își extinde activitatea dincolo de cafenele. Compania dezvoltă o divizie de retail care acoperă și segmentul cafelei la doză, a siropurilor și capsulelor pentru cafea, produse disponibile în mai multe rețele din comerțul modern.
Croissantele ambalate sunt considerate un produs accesibil și cu potențial de creștere, lansarea având loc între ianuarie și iunie, cu obiectivul de a ajunge la o cotă de piață de 5% pe segmentul croissantelor în câțiva ani.
Titlurile zilei
Compania pregătește lansarea unei variante cu greutate mai mare, de tip „max“. Produsele 5 to go sunt prezente în magazine precum Auchan, Diana, Annabella sau La Cocoș, iar discuțiile continuă pentru intrarea în lanțuri importante precum Carrefour, Kaufland sau Profi.
Care e contextul pieței locale de croissante?
Segmentul croissantelor din România valorează între 400 și 500 de milioane de lei, iar liderul de piață este 7Days, parte a grupului american Mondelez. Acesta preia poziția dominantă după achiziția grupului Chipita, care deține brandurile 7Days și Chipicao.
Mondelez intră recent pe piața croissantelor și cu brandul Milka și semnalează potențialul de dezvoltare în acest sector. Pe piață mai activează și producători locali precum Boromir, Derpan sau Kandia Dulce, care testează segmentul prin brandul Măgura.
Care sunt istoricul și poziția pe piață a lanțului 5 to go?
5 to go se fondează în 2015 de către Radu Savopol și Lucian Bădilă și ajunge să opereze peste 600 de unități în franciză și devine astfel cel mai mare lanț de cafenele din Europa de Est și cea mai accesată franciză din România.
La sfârșitul anului trecut, pachetul majoritar de acțiuni este preluat de două fonduri de investiții: Invenio Partners din Bulgaria și ACP din Polonia.
Planurile de dezvoltare vizează atingerea a 1.000 de locații în România, extinderea regională și intrarea în top 5 cele mai mari rețele de cafenele din Europa. În prezent, 5 to go este al șaptelea cel mai extins lanț de cafenele din Europa, prezent și în Ungaria, Bulgaria și Republica Moldova.
Care e structura acționariatului după preluare?
Pentru această achiziție, fondul Mozaik vinde o parte din titluri, iar fondatorii Lucian Bădilă și Radu Savopol își reduc participația la 25%. În prezent, structura acționariatului este: Invenio Partners și ACP (printr-o firmă comună) dețin 60%, fondatorii 25%, Mozaik 10%, iar Marian Alecu 5%.