• AQUILA raportează venituri de 740 milioane lei (+19%) și profit net de 19 milioane lei (-3%) în T1/2025, susținute de distribuție și achizițiile Romtec și Parmafood, scrie ZF.
  • Strategia companiei include extinderea în canale de creștere și integrarea KITAX, cu obiectivul de a dubla EBITDA până în 2026.
  • Vânzările brandurilor proprii cresc cu 35%, iar investițiile din 2025 depășesc 150 milioane lei, axate pe flotă și automatizări.

AQUILA înregistrează în T1/2025 venituri de aproape 740 milioane lei, ceea ce reprezintă o creștere de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. În schimb, profitul net scade cu 3% și ajunge la 19 milioane lei, ca urmare a impactului noului impozit pe cifra de afaceri și al reducerii veniturilor financiare, scrie ZF.

Creșterea veniturilor e susținută de performanțele din distribuție

Creșterea veniturilor este susținută, în mare parte, de performanțele din segmentul de distribuție, care reprezintă aproximativ 94% din cifra de afaceri a grupului. Achizițiile recente ale companiilor Romtec și Parmafood, finalizate în 2024, contribuie cu 8% la veniturile totale.

Care e strategia de dezvoltare a companiei?

Strategia AQUILA vizează extinderea în canale cu potențial de creștere și integrarea rapidă a achizițiilor. În T1/2025, compania înregistrează o creștere de 16% a EBITDA și menține o marjă solidă. Achiziția KITAX consolidează poziția pe piața locală și deschide accesul la o nouă piață internațională. Obiectivul este dublarea EBITDA până în 2026.

Titlurile zilei

A fost semnat acordul politic de guvernare
Prețul petrolului crește după atacurile SUA asupra Iranului
CINE SUNT MINIȘTRII CARE INTRĂ LA GUVERNARE?
SUA ATACĂ IRANUL
TRUMP ATACĂ IRANUL
Atacurile SUA cresc prețul petrolului

Care sunt performanțele pe segmentele de activitate?

În structura veniturilor, segmentul de distribuție înregistrează o creștere de 19%, iar segmentul de logistică crește cu 25%. Totuși, segmentul de transport scade cu 12%, ceea ce afectează în mod negativ evoluția generală a acestui sector.

Cum evoluează vânzările de branduri proprii?

Vânzările brandurilor proprii înregistrează o creștere semnificativă de 35%, ce ajung la peste 30 milioane de lei. Brandurile proprii, care includ produse alimentare (Gradena, LaMasă, Yachtis) și non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes), reprezintă o pondere importantă în veniturile totale ale companiei.

Cum evoluează EBITDA?

EBITDA înregistrează o creștere de 16%, ce ajunge la 46 milioane de lei în T1/2025. Pentru întreg anul 2025, AQUILA își bugetează venituri de peste 3,6 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere de 23% față de anul anterior.

EBITDA este prognozată să depășească 211 milioane de lei, cu o creștere de 20% și o marjă de 6%. Bugetul de investiții pentru 2025 este cel mai mare de la listarea companiei, depășește 150 milioane lei și este direcționat către flotă, echipamente logistice și automatizări.

Care e structura acționariatului?

Aquila Part Prod Com are o capitalizare de 1,5 miliarde lei. Cei mai mari acționari ai companiei sunt Vasile Constantin-Cătălin, care deține 33,3% din acțiuni, și Alin Dociu, cu o deținere de 25%.