• Vânzările de iPhone în China cresc cu 8% în al doilea trimestru din 2025, prima creștere în doi ani, susținută de promoții și programul de trade-in, scrie CNBC.
  • Ajustarea prețurilor iPhone în luna mai, corelată cu festivalul 618, contribuie semnificativ la această creștere, potrivit experților.
  • Huawei recâștigă cotă de piață prin lansări agresive și inovații, în timp ce Apple se confruntă cu presiuni politice și scăderea acțiunilor.

În al doilea trimestru al anului 2025, vânzările de iPhone-uri în China înregistrează o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent. Aceasta reprezintă prima creștere în ultimii doi ani pentru Apple pe această piață importantă, scrie CNBC.

Care sunt factorii ce susțin creșterea?

Creșterea e stimulată în special de promoțiile din luna mai, când retailerii online chinezi oferă reduceri semnificative pentru noile modele iPhone 16.

Totodată, Apple intensifică programul de trade-in și oferă valori mai mari la cumpărarea unor modele mai vechi.

Titlurile zilei

Tesla și Nvidia dezamăgesc pe bursă în 2025
Trump impune o taxă de 10% țărilor aliniate BRIC
Musk lansează partidul politic „America Party”
ÎNCEPE MUSKARADA 2.0?
CUM SE MIȘCĂ SPHERA?
Bitdefender are venituri de 434,5 mil.$/2024

Ajustarea prețurilor se sincronizează bine cu festivalul 618, un eveniment major de reduceri în comerțul online chinez, fapt apreciat de Ethan Qi, director asociat la Counterpoint.

Care sunt provocările Apple?

Această revenire survine într-un moment tensionat pentru Apple, ale cărei acțiuni scad cu aproximativ 15% în 2025, pe fondul unor obstacole multiple.

În plus, presiunile politice sporesc incertitudinea, inclusiv amenințările președintelui american Donald Trump de a impune taxe vamale și de a muta producția iPhone în Statele Unite, o schimbare considerată aproape imposibilă de experți.

Cum arată concurența locală?

Pe de altă parte, Huawei reușește să-și recapete teren pe piața chineză după un an 2023 puternic și lansează un telefon echipat cu un cip avansat, în ciuda sancțiunilor americane.

Compania continuă să lanseze agresiv noi modele și să se extindă pe piețele internaționale și recâștigă astfel o cotă importantă din piață în fața Apple.