• Apple negociază un contract de exclusivitate pentru o nouă competiție organizată de FIFA, potrivit Fortune.
  • Campionatul are loc vara viitoare, iar parteneriatul ar putea fi anunțat până la finalul lunii.
  • Apple are deja un contract similar cu MLS, de 2,5 mld.$/an, pentru o durată de 10 ani.

Apple este în negocieri pentru obținerea drepturilor exclusive de difuzare a unei noi competiții organizate de FIFA. Ar fi vorba despre un campionat în formatul Cupei Mondiale, dar cu echipe de club, potrivit Fortune. Mundial de Clubes FIFA (nume provizoriu) va avea 32 de echipe, unele deja calificate. Printre ele: FC Bayern Munich, Paris Saint-Germain FC, sau Inter Milan, potrivit FIFA.

Deal-ul ar putea fi anunțat până la finalul lunii, iar competiția va avea loc vara viitoare, în SUA, spun sursele New York Times. Deocamdată, FIFA nu confirmă informațiile legate de drepturile de difuzare.

De regulă, Federația cedează drepturile mai multor canale TV, din diverse țări, când este vorba despre competiții internaționale. În situația de față, Apple ar putea obține exclusivitate, iar campionatul va putea fi urmărit doar de subscriberii Apple TV+. O parte dintre executivii FIFA resping ideea, spun sursele Times.

Titlurile zilei

OMV Petrom și Romgaz încep forajul la Neptun Deep
Guvernul „uită“ de schema de ajutor de stat de 200 mil. €
Verdino lansează o nouă categorie de produse destinată flexitarienilor
C.E. iniţiază procedura de „suspendare a plăţilor” pentru România
One United acordă dividende de aproape 40 mil. lei către acţionari
LA REMOTE ÎNAINTE, LA BIROU ÎNAPOI?

Pe ce model vrea Apple să încheie contractul cu FIFA

Apple are un contract similar cu Major League Soccer. Exclusivitate, pentru 2,5 mld.$/an, timp de 10 ani. Și dă randament. Numărul utilizatorilor de Apple TV+ a crescut cu 100.000 într-o singură zi, după ce Lionel Messi a jucat primul meci pentru Inter Miami. În ziua precedentă, avansul era de 6.000 de utilizatori.

Compania nu publică defalcat datele financiare pentru TV+, dar segmentul de servicii, unde este înglobat streaming-ul, are un avans de 9% în 2023. Până la 85,2 mld.$ în vânzări, de la 78,1 mld.$ în anul precedent.

Competitorii lucrează în aceeași manieră. Serviciul de streaming Peacock este la al treilea meci din National Football League transmis în exclusivitate. Iar Amazon e la finalul celui de-al doilea an de NFL Thursday Night Football, de 1 mld.$/sezon.

Apple concurează cu streameri ca Prime Video, Youtube sau Netflix pentru drepturile din NBA, scrie The Athletic. Dar difuzează și meciurile din MLB, din 2022 încoace.