- Hagag investește peste 13 mil. euro în hotel.
- Radisson RED deschide prima unitate din România.
- Clădirea ISPH din 1940 se transformă în hotel.
- Proiectul aduce 104 camere în Centrul Vechi.
- Hagag intră în industria ospitalității.
- Lucrările încep după autorizarea clădirii.
- Win Advisors și ZRVP asistă tranzacția.
Radisson RED intră oficial pe piața hotelieră din România, iar primul hotel va fi în inima Capitalei.
Advertisment
Dezvoltatorul imobiliar Hagag investește peste 13 milioane de euro pentru a transforma o clădire istorică de birouri de pe strada Vasile Lascăr într-un hotel modern cu 104 camere.
Este prima mișcare a grupului în industria ospitalității și marchează extinderea brandului Radisson RED în Europa de Est.
Titlurile zilei
Bucureștiul este deja pe radarul investitorilor internaționali, iar acest proiect arată cum dezvoltatorii imobiliari se adaptează și se diversifică într-o piață aflată în plină transformare.
Ce spune Andreea Dumitru, Chief Marketing Officer la Hagag Development Europe?
„Mai întâi de toate, cred că este important de menționat că decizia noastră de a schimba destinația clădirii din clădire de birouri în hotel nu a fost una întâmplătoare, ci a avut la bază un studiu de fezabilitate. Acesta ne-a evidențiat un deficit de camere în centrul Bucureștiului, dar ne-a arătat, de asemenea, că există un deficit în piață și în ceea ce privește hotelurile din categoria lifestyle.
Astfel că noi am privit acest proiect – și îl privim în continuare – nu doar ca pe o oportunitate de a ne face debutul pe segmentul hotelier, ci și ca pe o oportunitate de a aduce un suflu nou în peisajul bucureștean și, de ce nu, de a reinventa unul dintre cele mai elegante cartiere istorice din București.
Revenind la întrebarea dumneavoastră, am știut că, pentru a avea un proiect de succes și pentru a ne diferenția pe acest segment de piață, avem nevoie de un produs de tip lifestyle. Radisson Red este o marcă din categoria Upper Upscale, adică patru stele plus, care oferă o perspectivă modernă asupra convenționalului. De asemenea, vine cu o atmosferă proaspătă în industria ospitalității, cu spații elegante în care accentul este pus pe estetică și pe calitatea serviciilor – lucru perfect aliniat cu viziunea noastră.
Selecția operatorului nu a fost o sarcină ușoară. Ținând cont că aceeași Hagag Development Europe este o companie publică, listată la bursa de valori din Tel Aviv, am avut un proces riguros și foarte transparent, care a inclus peste cinci oferte și s-a desfășurat cu sprijinul consultanților noștri de la Win Advisors. În final, Radisson Hotel Group a fost ales operatorul câștigător.
Radisson s-a aliniat cel mai bine atât așteptărilor noastre comerciale și contractuale, cât și nevoilor unei companii listate. Acesta a fost procesul de selecție și motivul pentru care ne-am dorit ca H Vasile Lascăr 5-7 să devină Radisson RED Bucharest Old Town.
În realitate, strategia noastră nu se schimbă. Diversificarea portofoliului a fost întotdeauna parte din strategia noastră globală în România. Suntem deja prezenți pe piață pe segmentul rezidențial, cu proiecte din categoria middle market, premium și upper premium, la fel cum activăm și pe segmentul comercial, cu proiecte de birouri și spații de retail. Aș aminti aici și Palatul Știrbei de pe Calea Victoriei, care urmează să fie redeschis ca primul luxury department store din România.
Iată-ne acum și pe segmentul hotelier, care se află în atenția noastră de peste 3 ani – nu suntem nou-veniți pe această piață. Lucrăm în spate de ceva vreme, iar strategia noastră exclusiv pentru acest segment este să oferim publicului hoteluri rafinate, cu design modern și experiențe memorabile – toate la un preț corect.
Revenind la modelul nostru de business, ne concentrăm pe achiziția de active imobiliare cu potențial mare de creștere în valoare și pe dezvoltarea de proiecte complexe care aduc valoare nu doar companiei noastre, ci și orașului: beneficii economice și sociale, locuri de muncă și așa mai departe.
Ne dorim să continuăm în această direcție, mai ales că fiecare proiect al nostru este conceput pentru a răspunde unei nevoi reale din piață. Absolut toate proiectele Hagag vin să acopere un gol. În acest caz, este vorba despre o nevoie clară în domeniul hotelier.
Cum menționam mai devreme, Bucureștiului îi lipsesc hotelurile de lifestyle. Și nu putem decât să ne bucurăm că suntem printre primii investitori și dezvoltatori care aduc pe piață astfel de proiecte inovatoare”, spune ea.