- TeraPlast se extinde în Europa și caută noi achiziții, scrie ZF.
- Consolidează operațiunile și oferă autonomie echipelor locale.
- În 2023 are afaceri de 672 mil. lei, dar în 2024 raportează pierderi din investiții și costuri mai mari.
TeraPlast Bistrița este un producător român de materiale de construcții listat la bursă și este prezentă în Serbia, Republica Moldova, Ungaria și Croația, iar 40% din afaceri provin din străinătate, de când începe expansiunea internațională în 2017, conform ZF.
Advertisment
Compania urmărește consolidarea achizițiilor făcute anul trecut și continuă să analizeze noi oportunități de creștere.
Ce spune Alexandru Stânean, CEO, TeraPlast?
„Am anunţat că prioritatea pe anul acesta este consolidarea a ceea ce am achiziţionat anul trecut, dar asta nu înseamnă că nu analizăm constant alte oportunităţi. Strategia este una de creştere, acţionarii sunt alături de noi, ne preocupăm singuri de zona de capital. Vedem creştere în străinătate.
Titlurile zilei
Am ales să ne dezvoltăm cumpărând fabrici în străinătate, este mai uşor să intri cumpărând un jucător cu prezenţa locală şi avem unităţi în Republica Moldova, Ungaria şi Croaţia. Serbia a reprezentat cea mai mare provocare în 2017 când am deschis într-un mediu complet diferit, dar cu adviserii potriviţi s-a dovedit un task nu atât de dificil pe cât credeam.
Noi avem încredere în modelul nostru de business. (…) Cunoaştem industria din care facem parte la nivel european, am identificat colegi care au ajuns să vândă şi aşa am făcut extinderea regională. Nu ne lipseşte pipeline-ul de companii care sunt de vânzare în Europa“, spune el.