Airbus face încă un pas în programul ZEROe, prin care vrea să dezvolte primul avion cu zero emisii până în 2035. Noile aeronave din gama ZEROe vor folosi hidrogenul drept combustibil, iar Airbus are deja 3 concepte dezvoltate pe această direcție. Pentru dezvoltarea acestei tehnologii, Airbus și CFM International construiesc un laborator de zbor bazat pe un A380.
Advertisment
“Scopul acestui laborator zburător va fi să învățăm foarte multe despre sistemele de propulsie cu hidrogen în condiții reale la sol și în zbor. Asta este cheia în atingerea scopului de a introduce un avion cu zero emisii în serviciul comercial până în 2035.”, a declarat Glen Llewellyn, VP Zero Emission, Airbus.
“Scopul final al acestui proiect și al acestui parteneriat e să testăm în zbor un motor cu combustie directă, alimentat cu hidrogen, ca pregătire pentru introducerea în serviciu a unui avion cu zero emisii, până în 2035. Avionul folosit ca laborator de zbor va fi un Airbus A380, echipat cu rezervoare de hidrogen lichid, care vor alimenta motorul situat în partea din spate a fuselajului avionului.”, a povestit Jeff Knittel, CEO Airbus America.
Titlurile zilei
Hidrogenul este o alternativă atractivă la combustibilii fosili, pentru că arde foarte repede și foarte curat. Lasă în urmă doar apă și cu 90% mai puține emisii de oxizi de azot decât kerosenul.
Totuși, hidrogenul are și dezavantaje care vor trebui rezolvate de viitoarele tehnologii. Hidrogenul ocupă un spațiu de 4 ori mai mare decât kerosenul pentru aceeași energie generată. În plus, hidrogenul lichid trebuie stocat la minus 250
de grade Celsius, ceea ce adaugă aparatură de criogenare la greutatea avionului. Și nu în ultimul rând, cea mai mare cantitate de hidrogen industrial este produsă, în prezent, din petrol.
“Ca să atingem acest scop, trebuie să proiectăm și să dezvoltăm o tehnologii de propulsie bazate pe hidrogen și trebuie să le testăm, inițial la sol, apoi în aer, înainte de selectarea tehnologiei finale pentru programul ZEROe.”, a mai adăugat Jeff Knittel, CEO Airbus America.