• Adrian Mihai, cofondator și CEO, FAN Courier: Cred că avem nevoie în afară de aceste tăieri și de creșterea unor subvenții în domenii care ar putea duce României scăderea deficitului, în producerea de energie, în agricultură.
  • FAN Courier încheie 2024 cu afaceri de 1,3 mld. lei, +12%. Pentru 2025, compania şi-a bugetat investiţii de 40 mil. €.
  • Adrian Mihai, cofondator și CEO, FAN Courier: România trebuie să meargă înainte.

Cum vede liderul pieţei locale de curierat măsurile fiscale anunțate de Guvernul Bolojan? FAN Courier spune că efectele se vor vedea în costul final al produselor și serviciilor, atât pentru consumator, cât și pentru companii. Creșterea TVA va genera o scumpire generalizată și inflație, cu efecte directe în scăderea consumului, spune compania.

Ce spune Adrian Mihai, cofondator și CEO, FAN Courier?

„Noi, în România, am avut până acum o perioadă foarte bună, extraordinară, creșteri de salarii, creșteri de pensii, ceea ce a dus la creșterea consumului și a dus și la creșterea business-ului în general în România. Cred că petrecerea s-a terminat și acum măsurile luate de guvern nu au cum să bucure mediul de afaceri, aceste scăderi de bonusuri, creșterea de taxe la pensii, oprirea unor investiții, nu sunt vești bune, dar neluarea acestor decizii ar fi fost un dezastru pentru România. Deci, în principiu, deși nu ne place, suntem de acord cu ele, cu aceste măsuri și cred că trebuiau luate. Sper ca oamenii politici care ne conduc să aibă înțelepciunea să urmărească eficiența acestor măsuri și să le calibreze, să le ajusteze în funcție de ce se întâmplă în piață.

Cred că avem nevoie în afară de aceste tăieri și de creșterea unor subvenții în domenii care ar putea duce României scăderea deficitului, în producerea de energie, în agricultură. Noi exportăm grâu, exportăm porumb, când am putea să exportăm amidon, am putea să exportăm biscuiți sau pastă sau altceva. Și cred că ar trebui oamenii politici să se uite în afară de aceste tăieri și de aceste opriri de investiții și spre zona de a crește investițiile și subvențiile în zona de producție, în zona în care ne aduce la scăderea deficitului.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Noi am plecat de la începutul anului cu un buget destul de optimist, cu o creștere de 12-13% a cifrei de afaceri, cu o creștere a volumetriei de 16-17%, în primele 6 luni ne-am încadrat în această creștere. Acum, exact de la începerea acestor discuții despre tăieri și despre opriri de investiții, vedem o scădere în jur de 15%, poate 20, unii clienți 10, unii 20, depinde de zone, dar având clienți din foarte multe domenii și discutând cu foarte mulți clienți, la toți am văzut o scădere în perioada ultimele 2-3 săptămâni. Acest pesimist a dus la cine are bani în buzunar. Oamenii nu mai cumpără. Eu cred și sper și-mi doresc ca în timp oamenii să înceapă iarăși să consume, să înceapă să investească, să înceapă să cheltuie, pentru că România trebuie să meargă înainte. Am mai trecut prin momente de acest tip în criza trecută. Cred și îmi place să cred foarte mult că suntem mult mai pregătiți față de atunci, acum, și ce înseamnă know-how, ce știu oamenii de afaceri să fac, băncile sunt mai pregătite. Sper să trecem repede și mult mai ușor decât data trecută peste aceste sincope.

Piața în care suntem se schimbă și se schimbă accelerantat. Acum ceva ani, majoritatea 100% din domeniu erau door-to-door. Acum avem lockere, avem puncte fixe, avem o rețea fanbox în care noi continuăm să investim și nu ne-am oprit nici acum și nu ne vom opri în continuare. Sper la finalul anului să avem peste 3.500 de lockere. Vom continua să investim în ele, targetul nostru fiind să avem în jur de 6-7.000, așa că, încât să fie din orice oraș a României, să ai 4-5 minute până la cel mai apropiat locker. Asta e investiția noastră principală pe care o facem, pentru că vedem o dorință din ce în ce mai mare a oamenilor să ridice marfa de la aceste lockere, de la aceste puncte fixe, de ce? Pentru că îți dă o independență pe care curierul nu ți-o poate da. El are un program, are un traseu de urmat și ajunge la tine atunci când poate sau când îi permite programul. Pe când locker-ul îți dă o independență mult mai mare sâmbăta, duminica, poți să le ridici sau să pui marfa la locker și noi continuăm investiți în acea zonă.

Continuăm investițiile în digitalizare și în automatizare, pentru că noi credem că piața va crește în continuare. România este undeva la 10% din totalul de vânzări înseamnă online, iar Polonia, spre exemplu, e la 18%. Deci dacă noi vom urma trendul și din ce în ce mai mulți clienti vor comanda online, va crește această piață foarte mult și noi vrem să fim pregătiți pentru a putea să ducem volumele care vor veni. Deci continuăm să investim în automatizare, în digitalizare, în inteligența artificială, în lockere, în mașini electrice, pentru că înafară de faptul că sunt prietenoase cu mediul, ele sunt și mult mai ieftine de întreținut. Conbustibilul continuă să crească, iar curentul electric are alte probleme”, spune el.