2Performant (simbol bursier 2P), companie de tehnologie şi liderul pieţei de marketing afiliat din România, a raportat o cifră de afaceri de 23,7 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 43% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Compania a avut o pierdere de 1,3 milioane de lei în primele nouă luni din 2022, comparativ cu o pierdere de 1,6 milioane de lei înregistrată în aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unui comunicat de presă.
Advertisment
„Având în vedere anul complicat, suntem încântaţi că acesta este al treilea trimestru din acest an în care livrăm rezultatele pe care le-am promis investitorilor, lucru pe care îl facem încă de la listarea companiei, în decembrie 2020. Totodată, faţă de bugetul pentru 2022 aprobat în AGA anuală, am înregistrat o cifră de afaceri cu 5% mai mare în primele nouă luni şi o pierdere cu 24% mai mică decât cea estimată, care a fost de 1,3 milioane de lei, în comparaţie cu o pierdere de 1,6 milioane de lei (anul trecut – n.r.)”, spune Dorin Boerescu, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO 2Performant.
Veniturile din exploatare ale 2Performant Network au crescut cu 50% în primele nouă luni ale anului 2022 comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, ajungând la 26,6 milioane de lei. În contextul inflaţionist general, cifra de afaceri a 2Performant a crescut în T3/2022 cu 32%, ajungând la 7,7 milioane de lei, ceea ce a condus la o cifră de afaceri de 23,7 milioane de lei, un avans de 43%. Venitul din producţia de imobilizări corporale şi necorporale a crescut cu 129%, ajungând la 2,5 milioane de lei. Evoluţia reprezintă un rezultat al valorificării salariilor echipei de dezvoltare şi reflectă investiţiile în platforma 2Performant.com.
Titlurile zilei
„Date fiind rezultatele foarte bune din primele trei trimestre, ne uităm în continuare cu încredere la ţinta asumată pentru tot anul – trecerea pe profit, însă contextul pieţei de e-commerce şi de digital marketing este foarte diferit de cel din anii anteriori şi ne îndeamnă la prudenţă. Cu toate că avem pregătite mai multe scenarii care depind de schimbările din comportamentul consumatorilor, nu excludem o uşoară încetinire a creşterii 2P în T4. Chiar şi aşa, suntem în continuare încrezători că în 2022 vom avea profit, cu un an mai devreme decât estimasem în memorandumul de listare din decembrie 2020,”
În ceea ce priveşte cifra de afaceri împărţită pe tip de produs, marketingul afiliat a contribuit aproape în totalitate la totalul înregistrat de companie. Produsul a urcat cu 43%, ajungând la 23,6 milioane de lei, pe fondul unei creşteri cu 51% a utilizatorilor unici din platformă. Produsul de influencer marketing a scăzut cu 24% în primele nouă luni din 2022 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, realizând venituri de 107 mii de lei, ca urmare a deciziei companiei de a nu se mai concentra pe această linie de produs. Veniturile operaţionale (venituri minus comisioanele datorate afiliaţilor) s-au majorat cu 33% la 6 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, faţă de 4,5 milioane de lei în 2021, se arată în comunicat.
„Toate eforturile noastre de a dezvolta piaţa de marketing afiliat dau rezultate, în condiţiile în care, în primele nouă luni din 2022, am înregistrat 22.613 utilizatori unici în cadrul platformei proprii, o creştere cu 51% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, care au trimis 59,5 milioane de click-uri către magazinele online din 2Performant. Aceste click-uri s-au concretizat într-un număr total de 1,3 milioane de vânzări online, a căror valoare s-a ridicat la 66,3 milioane de euro, fără TVA, şi au generat comisioane de 4,4 milioane de euro, în creştere cu 47% faţă de primele nouă luni din 2021.”
În acest an, cel mai important proiect al 2Performant este Business League, prima competiţie de marketing descentralizat pentru sectorul de e-commerce, având drept criteriu principal numărul de vânzări generate. Competiţia are două secţiuni – una pe echipe, în care magazinele trebuie să recruteze şi motiveze afiliaţii potriviţi pentru a primi cât mai multe vânzări, şi una individuală, în care concurează afiliaţii. Aceştia din urmă, la rândul lor, trebuie să îşi aleagă echipele şi strategia potrivită pentru a genera cât mai multe vânzări şi a câştiga unul dintre multele premii de mii de euro puse în joc şi titlul de cel mai bun performance marketer din 2Performant.
„Cel de-al patrulea trimestru al anului este cel mai dinamic şi mai important pentru sectorul de eCommerce, dar şi pentru compania noastră, fiind perioada care include atât Black Friday, cât şi Crăciunul. În ceea ce ne priveşte, suntem pregătiţi atât din punctul de vedere al infrastructurii tehnice, dar şi la nivel de platformă tehnică pentru a face faţă volumului mare de trafic şi de utilizare la care ne aşteptăm în această perioadă”, adaugă Dorin Boerescu.
Un alt proiect semnificativ pentru emitent este adopţia upgrade-ului la sistemul de atribuire – Big Bear – care este folosit în prezent de peste 216 magazine, contribuind cu peste 6,8% din numărul de vânzări de la nivelul întregului ecosistem. De asemenea, pentru a fluidiza încasările clienţilor pre-paid, 2Performant a lansat în data de 7 noiembrie opţiunea de Direct Debit, prin care magazinele îşi pot automatiza alimentarea conturilor din 2Performant. Astfel, prin această opţiune magazinele au asigurate în mod constant bugete pentru afiliaţi, care sunt direct proporţionale cu vânzările generate.
În primele nouă luni din 2022, categoria principală de utilizatori ai platformei 2Performant a fost reprezentată de afiliaţi, care au numărat 20.624 de utilizatori, în creştere cu 44,9% faţă de intervalul similar din 2021. Platforma 2Performant este în continuare folosită intens de către utilizatori, aceştia generând 9.077.273 afişări ale platformei. Principalele categorii de produse vândute în al treilea trimestru din 2022 au fost: Modă, Cărţi & Filme & Muzică, Farmaceutice, Casă & Grădină, Beauty, Electronice IT&C, Jucării şi Produse pentru copii, Sporturi & Outdoors, Telecomunicaţii şi Sănătate & Îngrijire Personală, scriu reprezentanţii companiei.
Acţiunile 2P au pierdut 36,7% anul acesta, pe fondul unor tranzacţii de 3,4 milioane de lei. Societatea listată pe piaţa AeRO a Bursei este deţinută în proporţie de 33% de Dorin Boerescu şi are o capitalizare de 19,5 milioane de lei, conform BVB.