Angajatorii de la noi nu sunt pregătiţi pentru transparentizarea salariilor, de teamă că o astfel de măsură va duce la demotivarea unor angajaţi şi va creşte fluctuaţia de personal, arată un sondaj eJobs.

4 din 10 companii spun că sunt total nepregătite pentru a face acest pas, 3 din 10 mai au câteva ajustări de făcut până să treacă la noul sistem propus de Comisia Europeană.

Doar 28% dintre companiile care au răspuns sondajului realizat în mai, pe un eșantion de 450 de respondenți – manageri, recrutori și antreprenori, spun că vor și sunt pregătite pentru transparentizarea salariilor. Asta în timp ce mai mult de jumătate dintre angajatori sunt de acord cu anunțurile de angajare cu salariul la vedere, care oferă avantaje în procesul de recrutare.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Am discutat subiectul cu Ana Călugăru, Head of PR eJobs.

“Directiva despre care vorbeam presupune ca anunțurile de angajare să fie cu salariul la vedere, ceea ce candidații își doresc de foarte, foarte mult timp. Lucrul acesta se întâmplă la unele companii pe poziții de white collar, pe poziții de top, se întâmplă în alte companii care au nevoie de foarte mulți angajați pe poziții din zona de entry-level pentru a asigura un flux continuu de candidați. Însă, deși sunt de acord cu toții că transparentizarea salariilor și publicarea lor încă de la început va face procesele de recrutare mult mai eficiente și rapide pentru că vor veni la interviuri și vor aplica doar cei care știu la ce salariu să se aștepte, nu vor mai veni cu așteptări nerealiste și atunci nu-și vor mai pierde timpul nici unii, nici ceilalți, pe de altă parte se gândesc și la partea mai puțin plină a paharului. Se gândesc la faptul că angajați mai vechi vor vedea că, în căutarea de talente, celor noi li se vor oferi salarii peste cele pe care le primesc ei și atunci se va naște un soi de frustrare.”, a declarat Ana Călugăru, Head of PR eJobs.