- Succesul companiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la cerinţele în permanentă schimbare din piaţa muncii și de căutarea unor modalităţi mai bune de evaluare a performanţei şi valorii angajaţilor
- Mai mult de jumătate dintre organizaţii spun că nu sunt pregătite în acest sens și că se lovesc de foarte multe piedici ce le frânează inițiativele în acest sens, conform rezultatelor Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România.
- 68% dintre participanții la studiu consideră că, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginaţia şi curiozitatea angajaţilor să ţină pasul cu inovaţia tehnologică. Însă doar 38% dintre participanţi spun că angajatorii lor sunt în stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala barieră este înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate
Rezultatele companiilor locale depind de capacitatea managerilor de a se adapta, conform Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România.
Advertisment
Raportul a fost efectuat în rândul a peste 450 de lideri de business şi de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum şi energie şi resurse, din organizaţii de diverse mărimi, inclusiv companii mari, cu până la 10.000 de angajaţi
Principalele bariere care frânează iniţiativele legate de pregătirea liderilor pentru schimbările din piaţa muncii sunt legate de dificultatea de a prioritiza acest subiect, din cauza multiplelor schimbări şi a celorlalte priorităţi ale organizaţiei (37%), de înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor pe care le implică (36%) sau de alte constrângeri interne (32%).
Titlurile zilei
Angajatorii din România trebuie să lucreze pentru satisfacția angajatorului, dar mai ales pentru a angajatului
Angajatorii din România trebuie să acorde o atenţie tot mai mare schimbărilor din piaţa muncii, prezente şi viitoare, şi să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Şi, în contextul evoluţiilor exponenţiale din domeniul tehnologiei, care creează incertitudine în rândul angajaţilor, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilităţii capitalului uman, care presupune, în linii mari, ca fiecare om să rămână cu un beneficiu în urma interacţiunii de orice natură cu organizaţia în cauză.
Aproape trei sferturi dintre participanţii români la sondaj susţin că acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, însă doar 6% îl abordează cu succes, iar 42% fac progrese reale în această direcţie”, spune Raluca Bontaş, Partener, Deloitte România.
Ea apreciază că, pe termen mediu, capitalul uman va rămâne în centrul preocupărilor angajatorilor din România, în special în sensul stimulării imaginaţiei şi curiozităţii umane pentru a ţine pasul cu inovaţiile tehnologice.
Pentru aproape 7 din 10 companii este foarte important ca departamentele de resurse umane să treacă de la funcţia operaţională la o abordare interdepartamentală, însă şi în acest caz principala barieră constă în înţelegerea insuficientă a problemei şi a riscurilor şi oportunităţilor asociate (38%)