- Volkswagen dă în judecată autoritățile indiene pentru a anula o cerere fiscală de 1,4 miliarde de dolari, considerată „imposibil de mare”, conform documentelor judiciare.
- VW susține că cererea fiscală este contradictorie cu regulile de impozitare pe importurile de piese auto din New Delhi și va afecta planurile de afaceri ale companiei.
- În cea mai mare cerere de taxă pe importuri din istoria Indiei, guvernul indian impune în septembrie o notificare fiscală de 1,4 miliarde de dolari asupra Volkswagen pentru utilizarea unei strategii prin care a descompus importurile unor mașini VW, Skoda și Audi în piese individuale pentru a plăti taxe mai mici.
Volkswagen dă în judecată autoritățile indiene pentru a anula cererea de taxă de 1,4 miliarde de dolari, pe motiv că cerința este contradictorie cu reglementările Indiei privind importul pieselor auto și va afecta planurile de afaceri ale companiei, arată documentele judiciare.
Advertisment
Unitatea Volkswagen din India, Skoda Auto Volkswagen India, spune și în fața Curții Superioare din Mumbai că disputa fiscală pune în pericol investițiile de 1,5 miliarde de dolari ale companiei în India și dăunează climatului investițional din țară, conform unui document de 105 pagini revizuit de Reuters.
Care sunt acuzațiile autorităților indiene?
Autoritățile indiene acuză Volkswagen că a importat „aproape întreaga” mașină într-o stare neasamblată, care atrage o taxă de 30-35% aplicabilă unităților complet demontate (CKD – completely knocked down units), dar a evitat taxele prin a le clasifica drept „piese individuale” care vin în expedieri separate și a plătit doar taxe de 5-15%.
Titlurile zilei
Volkswagen India susține că a ținut guvernul indian la curent despre „modelul său de import pe piese” și a primit clarificări în sprijinul acestuia în 2011, se arată în contestația în instanță.
Notificarea fiscală este „în totală contradicție cu poziția susținută de guvern și pune în pericol fundamentul de credință și încredere pe care investitorii străini îl doresc în acțiunile și asigurările administrației”, se menționează în documentul din 29 ianuarie.
Cum se apără Volkswagen?
Unitatea Volkswagen din India spune într-un comunicat că folosește toate remediile legale în timp ce colaborează cu autoritățile și rămâne dedicată asigurării „conformității totale” cu toate legile globale și locale.
Volkswagen este un jucător mic pe piața auto din India, care produce 4 milioane de unități pe an și este a treia cea mai mare piață auto din lume, unde marca Audi rămâne în urma concurenților din segmentul de lux, cum ar fi Mercedes și BMW.
Volkswagen susține că nu este obligată să plătească taxe mai mari, întrucât nu a importat piesele auto ca un „kit” complet, ci le-a expediat separat, combinate cu piese locale pentru a construi o mașină.
O sursă guvernamentală le-a spus anterior reprezentanților Reuters că, prin penalități, Volkswagen India ar putea ajunge să plătească circa 2,8 miliarde de dolari, dacă va pierde disputa. În 2024, VW India raportează vânzări de 2,19 miliarde de dolari și un profit net de 11 milioane de dolari.