- Vânzările globale de vehicule electrice cresc cu 21% în iulie, cel mai lent ritm din acest an, din cauza încetinirii pieței din China, scrie Reuters.
- China rămâne liderul mondial al pieței EV, dar scăderea temporară a subvențiilor reduce creșterea la 12%, în timp ce Europa și restul lumii compensează prin avansuri semnificative.
- Perspectivele pentru restul anului rămân optimiste, cu așteptări de revenire în China și posibile scăderi ale cererii în SUA din cauza modificărilor fiscale.
Vânzările globale de vehicule electrice (EV), inclusiv cele complet electrice și hibride plug-in, cresc cu 21% în iulie față de aceeași lună a anului precedent. Aceasta reprezintă cea mai slabă rată de creștere din ianuarie și o scădere față de avansul de 25% din iunie. Principalul motiv este încetinirea vânzărilor de vehicule plug-in hybrid în China, scrie Reuters.
Advertisment
Care e rolul esențial al Chinei?
China rămâne cea mai mare piață auto din lume și contribuie cu peste jumătate din vânzările globale de vehicule electrice. În iulie, creșterea vânzărilor de EV în China se reduce la 12%, față de media lunară de 36% din primul semestru. Încetinirea vine în urma suspendării temporare a unor scheme de subvenționare guvernamentale pentru achizițiile de EV și plug-in hybrid.
Care e impactul asupra producătorilor?
Producătorul chinez BYD, lider global în vânzările de vehicule electrice, înregistrează a treia lună consecutivă de scădere a înregistrărilor. Aceasta reflectă o încetinire generală a pieței auto din China în luna iulie.
Titlurile zilei
Cum se mișcă alte regiuni?
Scăderea ritmului de creștere în China este parțial compensată de evoluții pozitive în alte regiuni. Vânzările de EV în Europa cresc cu 48% și ajung la aproximativ 390.000 de unități, susținute de stimulente guvernamentale pentru decarbonizare. În America de Nord, creșterea ajunge la 10%, cu peste 170.000 de unități vândute, iar în restul lumii vânzările urcă cu 55% și depășesc 140.000 de vehicule.
Care sunt datele din luna iulie?
La nivel global, în iulie se vând 1,6 milioane de vehicule electrice. China generează aproximativ un milion de unități, iar celelalte piețe contribuie cu restul de circa 600.000.