- O mașină J Duesenberg din 1931 va fi scoasă la licitație de Bonhams în 25 ianuarie.
- Mașina a fost deținută de Regina Maria a Iugoslaviei.
- Modelul a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris în 1931.
- Valoarea mașinii este estimată la 3 millioane de $.
O mașină, J Duesenberg din 1931, va fi scoasă la licitație de Bonhams în 25 ianuarie.
A existat o perioadă în istoria automobilelor americane când mărci precum Duesenberg , Packard și Cadillac erau egale cu cele din Europa.
Dar nicio mașină americană nu era la fel de râvnită ca Duesenberg, apogeul performanței, luxului și exclusivității.
Majoritatea clienților europeni și-au cumpărat mașinile de la showroom-ul parizian Motor Deluxe, principalul punct de vânzare din străinătate pentru Duesenberg.
Au vândut 14 modele J între octombrie și ianuarie, după Salonul de la Paris din 1931.
Una dintre mașinile prezentate acolo a fost șasiul cu nr. 2465, un model J cu ampatament lung, care a fost achiziționat de Regina Maria a Iugoslaviei.
Când a ieșit din fabrică avea 265 CP și o viteză maximă de 145 km/h.
Duesenberg J a fost cel mai scump model din SUA la vremea lui, cu un preț de aproape 20.000 $.
Valoarea mașinii este estimată acum la 3 mil. $.
Modelul scos la licitație de Bonhams își păstrează caroseria, motorul și șasiul original.
Despre Dusenberg
În 1913, Duesenberg Motors Company a fost fondată în Saint Paul, Minnesota, de frații Fred și August Duesenberg.
S-au mutat la Indianapolis în 1920 și au înființat Duesenberg Automobile & Motors Company, producând un Model A de ultimă generație, care avea un motor puternic cu opt cilindri în linie și frâne hidraulice pe toate cele patru roți.
În ciuda realizărilor lor, cei doi frați s-au străduit să mențină operațiunea în afaceri și a fost achiziționată de Errett Lobban Cord în 1926.
Cord s-a gândit să construiască Modelul J.
Dar Marea Depresiune a pus afacerea pe bucutci.
Producătorul auto a declarat faliment în 1937, cu aproximativ 445 de modele Model J produse.