• Travis Kalanick a fondat Uber în 2009, cu lansare oficială în 2010, la San Francisco.
  • În 2016, Uber era deja evaluat ca cel mai mare start-up, 68 de miliarde de dolari.
  • Kalanick a fost implicat în multe controverse și dificultăți, care i-au adus ulterior demisia.

Ai nevoie de o cursă în oraș? Azi e foarte simplu. Totul în câteva secunde, cu plată instant. Cine e responsabil? Travis Kalanick. El a fondat Uber în 2010. Și a făcut compania să valoreaze miliarde.

Cine este Travis Kalanick? A renunțat la facultate pentru a-și urma visurile antreprenoriale. A fondat prima sa companie, Scour, o platformă de partajare a fișierelor, în 1998. Deși Scour a cunoscut un succes inițial, s-a confruntat  cu provocări juridice și a dat faliment în 2000.

Revine rapid cu o nouă afacere, Red Swoosh, în 2001. O rețea de livrare de conținut peer-to-peer care a avut success. A vândut-o către Akamai Technologies în 2007 pentru 19 milioane de dolari.

Titlurile zilei

Moody’s schimbă perspectiva de rating a României de la stabilă la negativă
Aurul depășește 3.000 de dolari uncia
Salariul mediu net ajunge la 5328 lei în ianuarie
Ford Otosan Craiova începe livrarea primelor mașini electrice fabricate în România
Tesla este prinsă în focul războiului comercial
UiPath cumpără compania de A.I. Peak

Uber a fost lansat oficial în San Francisco în 2010 și a revoluționat rapid industria transportului prin aplicația sa mobilă care permitea utilizatorilor să solicite călătorii cu șoferi privați. Până în 2016, a fost cel mai mare start-up privat din lume, cu o evaluare de 68 de miliarde de dolari.

Cu ce dificultăți s-a confruntat Kalanick?

Cu toate acestea, creșterea lui Uber a fost însoțită și de controverse semnificative, legate de siguranța șoferilor și pasagerilor, practicile de muncă ale companiei și impactul asupra industriei taxiurilor tradiționale.

Uber este o afacere greu de gestionat. Șoferii doresc întotdeauna câștiguri mai mari, iar călătorii vor tarife ieftine. Guvernul și mass-media au făcut presiuni ca șoferii să fie considerați angajați. Deși sondajul a arătat în mod constant șoferii preferă flexibilitatea programului.

În ianuarie 2017, o campanie de hashtag #DletUber a devenit virală. Motivul? Kalanick s-a alăturat consiliului consultativ economic al lui Donald Trump împreună cu alți lideri din domeniul tehnologiei. Peste 500.000 de utilizatori au șters Uber ca răspuns. Acesta a fost începutul sfârșitului pentru Kalanick la Uber.

Kalanick a căutat în mod activ ajutor pentru conducere și a lucrat pentru a readuce lucrurile pe drumul cel bun. Dar săptămâni mai târziu, părinții lui au avut un accident cu barca. Tatăl său a supraviețuit, dar mama lui, din păcate, nu.

La sfârșitul anului 2017, a demisionat din consiliu și a vândut 90% din acțiunile sale pentru 2,5 miliarde de dolari.