• Luca de Meo reînvie modele iconice în industria auto, precum Fiat 500 și Renault 5, ce combină designul retro cu tehnologie modernă pentru a revitaliza branduri importante, scrie ZF.
  • Renault 5 E-Tech este un hatchback electric compact, cu autonomie de până la 410 km, încărcare rapidă și dotări tehnologice avansate, adaptat perfect pentru mediul urban.
  • Modelul oferă o experiență de condus agilă și confortabilă, cu prețuri competitive pe piața europeană.

Luca de Meo a apreciat dintotdeauna istoria automobilelor, ceea ce l-a condus la proiecte remarcabile precum relansarea Fiat 500 în 2007, model care salvează efectiv Fiat. De Meo reînvie și brandul Seat în anii 2010 și adaugă ulterior divizia sportivă Cupra. La preluarea Renault, el caută să reînvie modele emblematice ale grupului, cum ar fi Alpine, Renault 4 și Renault 5, ce readuc astfel în prim-plan simboluri ale mărcii, scrie ZF.

Renault 5 E-Tech e o revenire electrică cu design retro

Renault readuce modelul iconic „5” sub forma unui automobil electric care îmbină estetica retro cu tehnologia modernă.

Noul Renault 5 E-Tech nu este doar un exercițiu de stil, ci un vehicul eficient, agil și cu personalitate, destinat să devină un bestseller în Europa.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În timp ce majoritatea producătorilor se concentrează pe SUV-uri electrice, Renault face un pas diferit printr-un hatchback clasic, dar dotat cu tehnologie de ultimă oră, pe o platformă nouă, cu autonomie și încărcare competitive.

Cum arată designul exterior?

Noul Renault 5 E-Tech impresionează prin linii retro reinterpretate modern. Farurile LED păstrează forma ovală specifică originalului, iar grila se înlocuiește cu un panou elegant care ascunde portul de încărcare.

Jantele mari și culoarea galbenă îl fac să iasă în evidență, iar dimensiunile compacte sunt ideale pentru mediul urban.

Cum arată interiorul?

Habitaclul este conceput pentru o generație conectată, are două ecrane digitale cu sistemul OpenR Link bazat pe Android Automotive. Include Google Maps, recunoaștere vocală și avatar digital „Reno”. Materialele și finisajele se îmbunătățesc semnificativ, iar spațiul este confortabil pentru patru persoane, deși locurile din spate și portbagajul rămân relativ mici.

Care e performanța mașinii?

Modelul oferă două baterii, de 40 kWh cu autonomie de circa 300 km și de 52 kWh cu până la 410 km, ce se plasează bine în segment. Versiunea de top are 150 CP și accelerează 0-100 km/h în sub 8 secunde.

Există și variante mai accesibile, cu 95 sau 120 CP, pentru a menține prețul competitiv. Încărcarea este rapidă, cu 11 kW AC și până la 100 kW DC, iar funcțiile V2G și V2L permit alimentarea altor dispozitive sau casei.

Cum e experiența de condus?

Datorită platformei AmpR Small și suspensiei spate multilink, Renault 5 E-Tech oferă o ținută de drum excelentă, cu direcție precisă și minim de ruliu în viraje. Manevrabilitatea în oraș este foarte bună, iar răspunsul accelerației este progresiv, perfect pentru traficul urban aglomerat.

Care sunt prețurile?

În România, prețul de pornire este în jur de 24.900 euro pentru versiunea de bază, iar versiunea de top poate ajunge la peste 34.000 euro și oferă un raport bun între dotări și cost.

Modelul concurează direct cu Mini Electric, Fiat 500e, Peugeot e-208 și BYD Dolphin.

Care sunt datele tehnice esențiale?

Lungime: 3.920 mm
Lățime: 1.770 mm
Înălțime: 1.500 mm
Portbagaj: 326 litri
Greutate: ~1.450 kg
Motoare: 95 CP, 120 CP, 150 CP
Baterii: 40 kWh (300 km autonomie), 52 kWh (410 km autonomie)
Încărcare AC: 11 kW trifazic
Încărcare DC: până la 100 kW
Accelerație 0-100 km/h: sub 8 secunde (150 CP)
Platformă: AmpR Small
Suspensie spate: independentă, multi-link
Preț în România: 25.000–34.000 euro (TVA inclus)