• Bucureștenii pierd peste 100 de ore anual în trafic.
  • Doar 0,3% dintre distanțele zilnice din România sunt parcurse cu bicicleta, arată Comisia Europeană.
  • Dialogul între autorități, dezvoltatori și societate pentru soluții de mobilitate este blocat de traficul auto.

Mobilitatea made in RO mai livrează un paradox în contextul în care România este a doua producătoare de biciclete din UE, dar locuitorii din Bucureşti, de exemplu, pierd în trafic, într-un an, peste 100 de ore, pentru că nu au cum să ajungă la muncă pe două roţi, scrie ZF.

Soluţii sunt, dar pentru a fi puse în aplicare trebuie să existe un dialog între autorităţi, dezvoltatori şi societatea civilă. Deocamdată, acest dialog este sufocat de claxoane de maşini.

România este ţara europeană care foloseşte cel mai puţin bicicleta pentru a parcurge distanţele zilnice din zonele urbane. Distanţe care se referă în cele mai multe cazuri la drumul de acasă până la muncă sau la şcoală.

Titlurile zilei

ROMÂNIA INTRĂ-N SCHENGEN TERESTRU
DOMINANȚA BITCOIN SCADE, DAR PIAȚA CRIPTO CREȘTE
INVESTIȚIA E BANUL ÎNVĂȚĂTURII
ÎN CE POȚI INVESTI ÎN 2025?
ALEGERILE SCHIMBĂ OBICEIURILE DE CONSUM
ROMÂNUL SE INTERESEAZĂ DE INVESTIȚII

0,3% din aceste distanţe ajung să fie parcurse cu bicicleta, iar mai bine de jumătate din călătorii sunt efectuate cu maşina, arată cele mai recente date publicate de Comisia Europeană referitoare de mijloacele de transport folosite pentru efectuarea distanţelor zilnice.

Strict pe zona de maşini, 30% din distanţe sunt efectuate cu maşina personală, iar 26,4% dintre distanţe sunt efectuate de călători în calitate de pasageri.