- Uzina Ford Otosan de la Craiova a produs în premieră peste 250.000 de maşini şi duce producţia auto din România la peste 560.000 de autovehicule, conform calculelor ZF şi din raportul la bursă al Ford Otosan.
- Volumul aduce o creştere de 10% faţă de 2023, ceea ce îl face cel mai bun an înregistrat vreodată de industria românească.
- Producţia Ford Otosan din 2024 este completată de cea a Dacia, care se ridică la circa 310.000 de maşini.
Ford Transit&Tourneo Courier, Ford Puma dar şi noul Dacia Duster duc producţia auto din România la un volum record de peste 560.000 de maşini, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor din piaţa auto dar şi din raportul la bursă al Ford Otosan. Volumul aduce o creştere de 10% faţă de 2023, ceea ce îl face cel mai bun an înregistrat vreodată de industria românească. Volumul record vine în condiţiile în care la nivel european producţia auto este puternic lovită și marchează un uşor declin faţă de 2023, iar concurenţa dinspre China pune tot mai mare presiune pe producţia europeană.
Advertisment
Campionul creşterii producţiei este Ford Otosan
O tranzacţie care ridica întrebări în 2022 s-a dovedit a fi pariul câştigător pentru România. Intrarea uzinei de la Craiova sub „umbrela” Ford Otosan aduce în Bănie o producţie record de 250.670 de mașini în 2024, în creştere cu 31% faţă de 2023. Anul trecut este complet pentru Courier, noua utilitară din gama Ford. Mai departe, a doua jumătate a anului aduce Puma facelift, cel mai bine vândut Ford din Europa şi cea mai bine vândută maşină din UK, unde merg aproape o tremie dintre maşinile produse la Craiova. Mai mult, Puma a reprezentat în primele 9 luni din 2024 aproape 40% din vânzările Ford din Europa.
Producţia Ford Otosan din 2024 este completată de cea a Dacia, care s-a ridicat la circa 310.000 de maşini volum sub cel din 2023, dar care vine în condiţiile în care uzina pregăteşte deja noul Bigster, iar Sandero a plecat alături de Jogger în Maroc. Miza anului 2025 va fi Bigster, primul SUV compact al Dacia care poate duce uzina de la Mioveni spre capacitatea sa maximă de 350.000 de maşini.
Titlurile zilei
Mai mult, şi Ford Otosan vrea să apese şi mai tare pedala de acceleraţie în 2025 – va urma noul Puma Gen-E, primul autoturism electric produs în România.