- Rogelio Garza avertizează că tarifele Trump asupra mașinilor mexicane sunt nesustenabile și afectează producția și companiile din SUA și Canada, scrie FT.
- Mexicul nu are încă reduceri tarifare precum Japonia sau UE, iar majoritatea modelelor plătesc tariful complet de 25%.
- Industria auto mexicană stagnează, iar Garza cere un acord mai bun cu SUA și subliniază necesitatea cooperării între țări.
Tarifele impuse de Donald Trump asupra automobilelor mexicane sunt „nesustenabile”, avertizează Rogelio Garza, secretar de stat adjunct pentru Industrie și Comerț Mexic, conform FT.
Advertisment
Deși bunurile exportate în cadrul acordului comercial USMCA rămân scutite de tarife timp de 90 de zile, pe durata negocierilor, mașinile finite încă suportă o taxă de 25%, ceea ce blochează investițiile și creșterea producției.
Mexicul rămâne dezavantajat în fața tarifelor auto SUA
În timp ce Japonia și UE obțin reduceri ale tarifelor auto cu SUA, Mexicul nu are un astfel de acord, ceea ce pune industria sa — precum și partenerii americani și canadieni — într-o poziție dezavantajată. Deși există prevederi care permit unele reduceri de tarif pentru conținutul produs în SUA, doar câteva modele fabricate în Mexic beneficiază de această scutire și majoritatea plătesc în continuare tariful complet.
Titlurile zilei
Aceste tarife, separate de regulile USMCA, necesită un acord distinct pentru a fi modificate. Sectorul auto mexican, care prosperă odată cu NAFTA și este acum al cincilea ca mărime la nivel mondial, stagnează din cauza incertitudinii tarifare și a reducerilor bugetare. Mari producători cu fabrici în Mexic, precum GM și Nissan, resimt pierderi de profit și mută o parte din producție. Constructorii germani din Mexic au probleme și mai mari din cauza taxelor suplimentare pe piesele din Europa.
Garza consideră că protecționismul continuă, indiferent de conducerea SUA, și solicită un acord mai avantajos și echitabil cu SUA și subliniază dependența reciprocă de lungă durată dintre cele două țări.