Producătorii de baterii se confruntă cu o penurie severă de litiu și apare nevoia de a contesta dominaţia Chinei asupra lanţurilor de aprovizionare cu materii prime, avertizează Lake Resources, un producător australian de litiu, scrie Financial Times.

Potrivit lui Stuart Crow, preşedintele Lake Resources, firmele şi guvernele occidentale nu au reuşit să construiască lanţuri de aprovizionare adecvate pentru litiu, ceea ce face nesustenabil boom-ul producţiei de vehicule electrice. „Pur şi simplu nu va fi suficient litiu pe faţa planetei, indiferent de cine se extinde şi cine livrează”, susține Crow. O situație dezbătută pe larg la conferința ZF Logistică, Transporturi și Automotive.

Am discutat subiectul cu Bogdan Alecu, senior editor Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Cu siguranță ei vor să reducă dependența de China. Mai avem litiu în Australia, mai avem în America de Sud, însă dacă vrem să înlocuim cele aproape 100 de milioane de mașini produse anual la nivel mondial cu mașini electrice, cu siguranță în acest moment nu există suficient litiu pentru a acoperi cererea.

Alternativa o reprezintă hidrogenul, pila de combustie, tocmai pentru a produse energie electrică în mașină fără a mai fi nevoie de o baterie foarte mare pentru a avea o autonomie de peste 300km.”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor Ziarul Financiar.