- 70% conținut local se discută pentru auto și solare
- UE amână anunțul; prezentare oficială pe 28 ianuarie
- BMW și Honda avertizează că regulile stricte încetinesc tranziția
Producătorii auto contestă propunerile „Fabricat în Europa”, care stabilesc praguri minime de conținut local. Ei spun că regulile complexe riscă să perturbe lanțurile de aprovizionare și să încetinească trecerea la vehicule electrice, scrie FT. Comisia Europeană negociază încă detaliile, iar țintele pot ajunge până la 70% în unele sectoare, cu anunț oficial pe 28 ianuarie.
Advertisment
Ce propune Bruxelles-ul?
Comisia Europeană are în lucru ținte de conținut local pentru produse precum automobilele și panourile solare, variabile după dependența de parteneri și capacitatea de producție a UE. Niveluri de până la 70% sunt discutate, dar pot fi reduse. Anunțul de politică se amână, iar regulile rămân în negociere până la prezentarea din 28 ianuarie.
Industria auto: avertismente și cereri
Oliver Zipse, CEO BMW, spune că reguli complexe de aprovizionare locală sunt „foarte periculoase” și „împovărătoare”. Producătorii japonezi cer definirea mai largă a „europeanului”, iar Katsuhisa Okuda, președintele Honda Motor Europe, solicită un cadru „fabricat cu valori comune”. Companii din UE vor includerea Regatului Unit și a Turciei în pragurile de conținut.
Titlurile zilei
Furnizorii și energia verde susțin măsurile
CLEPA, prin Benjamin Krieger, susține că regulile de conținut local protejează locuri de muncă și reduc dependența de importuri. Companii din regenerabile, precum Nel Hydrogen, sprijină cote mari la nivel de componente. Recharge Europe vede în cerințe o certitudine investițională, cu condiția integrării într-o strategie industrială mai amplă, cu stimulente și sprijin.