- Producătorii auto grăbesc livrările în SUA pentru a evita noile tarife, scrie FT.
- Transportatorii navali suplimentează capacitatea, dar lipsesc nave.
- Reacțiile industriei variază, iar unele companii nu își schimbă strategiile.
Producătorii internaționali de mașini se grăbesc să trimită vehicule și componente în SUA pentru a evita noile tarife comerciale pe care președintele Donald Trump le anunță. Aceste tarife, de 25%, intră în vigoare pe 2 aprilie și vizează inclusiv importurile din Mexic și Canada, scrie FT.
Advertisment
Cum se mobilizează transportatorii?
Pentru a face față cererii crescute, companiile de transport maritim direcționează nave suplimentare din Asia și Europa spre SUA. Lasse Kristoffersen, CEO-ul Wallenius Wilhelmsen, declară că volumul cerut de clienți din Asia depășește capacitatea companiei. Cu toate acestea, lipsa de nave specializate limitează extinderea livrărilor.
Cum cresc exporturile?
În luna februarie, livrările către SUA cresc semnificativ: cu 22% din UE, 14% din Japonia și 15% din Coreea de Sud. Hyundai și Kia se numără printre companiile care accelerează exporturile, deși nu comentează oficial strategia. Un producător auto german confirmă livrări suplimentare în SUA.
Titlurile zilei
Producătorii din Mexic și Canada mută stocuri în SUA înainte de impunerea tarifelor
Producătorii din Mexic și Canada, inclusiv Honda și Stellantis (deținătorul mărcilor Chrysler și Jeep), încep să mute stocuri în SUA înainte de termenul tarifar. Stellantis indică faptul că dealerii dețin rezerve suficiente pentru 70-80 de zile, dar compania intensifică și producția locală pe perioada de incertitudine.
Care sunt efectele asupra lanțului de aprovizionare?
Producătorii de componente, inclusiv cei din sectorul electronicelor auto, încep să își consolideze stocurile în SUA pentru a evita blocaje. Cu toate acestea, reacția nu este uniformă. Toyota, de exemplu, nu crește importurile din Japonia, iar transportatorii japonezi observă puține modificări ale cererii.
Nesiguranța cu privire la tarife afectează planificarea pe termen lung în industria auto
Chiar dacă amânarea tarifelor cu 30 de zile oferă un răgaz, rămân întrebări legate de durata măsurilor și țările vizate. Cody Lusk, directorul Asociației Internaționale a Dealerilor Auto din SUA, subliniază lipsa clarității cu privire la aplicarea tarifelor. În plus, Kristoffersen avertizează că nesiguranța afectează planificarea pe termen lung în industria auto globală.