- Compania a cerut faliment după ce numerarul a scăzut la 47 mil. USD și capitalizarea la 30 mil. USD, de la 30 mld. USD în 2020, scrie ZF.
- Cauzele principale sunt conducere instabilă, vânzări slabe, fraudă fondatorului, scăderea acțiunilor și context economic nefavorabil.
- Situația actuală incude active de până la 1 mld. USD, datorii de până la 10 mld. USD, iar CEO Stephen Girsky încearcă redresarea prin vânzarea activelor.
Nikola, producătorul american de camioane alimentate cu hidrogen și baterii, a solicitat intrarea în faliment, conform Capitolului 11 din legislația SUA.
Advertisment
Decizia a fost luată după ce compania nu a reușit să mențină afacerea funcțională, care a ajuns la doar 47 de milioane de dolari în numerar.
Care a fost evoluția companiei și problemele financiare?
În 2020, Nikola a atins o capitalizare de piață impresionantă, de aproape 30 de miliarde de dolari, în urma listării pe bursă printr-o fuziune cu o societate de achiziții cu scop special.
Titlurile zilei
Cu toate acestea, performanțele operaționale nu au susținut această evaluare ridicată, iar compania a reușit să producă doar câteva sute de camioane. Înainte de solicitarea falimentului, capitalizarea sa a scăzut la 64 de milioane de lei.
La deschiderea ședinței de tranzacționare de pe Wall Street, acțiunile Nikola s-au prăbușit cu 50%, fapt care a dus la evaluarea totală a companiei la 30 de milioane de dolari.
Care au fost cauzele prăbușirii companiei?
Căderea Nikola a fost influențată de o serie de factori, inclusiv schimbări frecvente în conducere, vânzări incerte și scăderea valorii acțiunilor.
Decizia de faliment a fost precedată și de condamnarea fondatorului Trevor Milton pentru fraudă în domeniul valorilor mobiliare. De asemenea, contextul economic general, caracterizat prin rate ridicate ale dobânzilor și scăderea cererii, a afectat negativ întregul sector al vehiculelor electrice.
Alte companii similare, precum Fisker, Proterra și Lordstown Motors, au trecut prin faliment în ultimii ani.
Care e situația financiară și conducerea actuală?
Conform documentelor depuse în instanță, Nikola deține active cuprinse între 500 de milioane și 1 miliard de dolari, în timp ce pasivele sunt estimate între 1 și 10 miliarde de dolari.
Compania, înființată în Phoenix, Arizona, în urmă cu peste un deceniu, a livrat primul său vehicul în decembrie 2021. În august 2023, Stephen Girsky, un veteran al industriei auto, a devenit al patrulea CEO al Nikola în ultimii patru ani și încearcă, fără succes, să redreseze compania. În cadrul procesului de faliment, Nikola intenționează să își scoată la licitație proprietatea intelectuală și alte active.