• Piața auto românească crește în iulie 2025 cu 26,2% în înmatriculările de autoturisme noi, dar pe primele șapte luni rămâne în scădere cu 15,3%, scrie ZF.
  • Întârzierea programului Rabla afectează industria auto și provoacă stocuri mari și costuri financiare pentru dealeri, cu efecte negative în întreg lanțul valoric.
  • Dealerii și importatorii reduc stocurile prin discounturi semnificative, de la 1.000 de euro pentru mașinile pe benzină până la 4-5.000 de euro pentru cele electrice și anticipează noi strategii competitive dacă programul Rabla se anulează.

Piața auto românească înregistrează în iulie 2025 o creștere surprinzătoare de 26,2% a înmatriculărilor de autoturisme noi față de aceeași perioadă din 2024 și ajung la 16.276 de unități, conform ZF.

Cu toate acestea, această evoluție pozitivă nu compensează declinul general al pieței, care pe primele șapte luni ale anului rămâne în scădere cu 15,3%.

Întârzierea Rabla pune presiune pe dealerii auto și forțează discounturi mari și strategii noi

Roxana Capătă, managing director la Ford România Services, atrage atenția că întârzierea programului Rabla afectează grav industria, deoarece multe mașini stau în stocurile dealerilor și generează costuri financiare mari legate de dobânzi și credite, ceea ce creează efecte negative în întregul lanț valoric.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Creșterea înregistrată în iulie se explică parțial prin eforturile dealerilor și importatorilor de a reduce stocurile prin oferirea unor discounturi semnificative, care variază de la 1.000 de euro pentru mașinile pe benzină până la 4-5.000 de euro pentru cele electrice. Capătă anticipează că, în cazul în care programul Rabla se anulează, comercianții trebuie să adopte noi strategii pentru a atrage clienți prin oferte cât mai competitive.