- Nissan revizuiește în scădere previziunile de profit pentru anul fiscal, de la 500 la 150 de miliarde de yeni, și anunță că va concedia aproximativ 9.000 de angajați.
- Compania se confruntă cu dificultăți din cauza cererii în scădere pentru mașini noi și a competiției intense cu Tesla și BYD, marii jucători în domeniul vehiculelor electrice.
- CEO-ul Makoto Uchida își propune să revitalizeze compania și se conceantrează pe vehiculele electrice și parteneriate strategice pentru a crește vânzările anuale cu un milion de unități până în 2027
Nissan Motor Co., unul dintre cei mai mari producători auto japonezi, reduce estimările de profit pentru anul fiscal în curs și anunță concedierea a mii de angajați la nivel global. Această decizie vine ca măsură de contracarare a scăderii vânzărilor pe piețele principale și pentru a face față competiției intense pe segmentul de vehicule electrice.
Advertisment
Nissan reduce estimările de profit
Nissan anticipează acum un profit operațional de 150 de miliarde de yeni (aproximativ 975 de milioane de dolari) pentru anul fiscal ce se va încheia în martie 2025. Aceasta reprezintă o scădere semnificativă față de estimarea anterioară de 500 de miliarde de yeni, o ajustare necesară din cauza rezultatelor slabe din piețele importante, precum China, Japonia și America de Nord.
Pentru a reduce costurile, compania va desființa aproximativ 9.000 de locuri de muncă și va diminua capacitatea de producție cu 20%. Nissan a anunțat, de asemenea, că va vinde 10% din acțiunile deținute la Mitsubishi Motors Corp., diminuându-și astfel participația la 24%.
Titlurile zilei
Nissan se confruntă cu competiția de pe segmentul de vehicule electrice
Scăderea cererii pentru mașini noi și concurența acerbă pe piața de vehicule electrice sunt principalele obstacole pentru Nissan. Producători importanți, precum Tesla Inc. și BYD Co., domină piața și pun presiune asupra vânzărilor Nissan. Conform declarațiilor lui Makoto Uchida, directorul executiv Nissan, atingerea obiectivelor de vânzări reprezintă o provocare majoră: „Trebuie să ne întărim și să redirecționăm eforturile într-o direcție mai bună.”
În cel mai recent trimestru înregistrează un profit de doar 32 de miliarde de yeni, mult sub estimările analiștilor de 65 de miliarde și în scădere drastică față de profitul de 208 miliarde de yeni din aceeași perioadă a anului trecut.
Care este strategia de redresare?
De când preia funcția de CEO în 2019, Makoto Uchida demarează un plan ambițios de redresare. Planul include extinderea gamei de vehicule electrice Nissan, dezvoltarea de parteneriate strategice și creșterea vânzărilor anuale cu un milion de unități până în 2027. Totuși, analiștii subliniază că actuala gamă de modele Nissan are nevoie de mai multe opțiuni hibride pentru a atrage cumpărătorii și pentru a face față concurenței.
Nissan întâmpină provocări în China
Piața auto din China, cea mai mare din lume, rămâne un punct sensibil pentru Nissan, care se confruntă aici cu o scădere a cererii. În iunie, compania a decis să oprească producția la fabrica din Changzhou, din cauza vânzărilor slabe. Modelele hibride și electrice atractive sunt o necesitate în acest context, iar Nissan trebuie să inoveze rapid pentru a recâștiga teren pe piața chineză.
Nissan trebuie să investească în tehnologii noi și să își adapteze oferta pentru a răspunde cererilor consumatorilor și a se redresa economic.