• Cea mai aglomerată parte din New-York este zona Central Park.
  • Majoritatea șoferilor vor fi taxați cu 9$ pe zi în zonele centrale.
  • Șoferii vor plăti o taxă de 2,25$ pentru alte momente din zi.

Cât dai ca să stai în trafic? Cine trece prin New York la oră de vârf este bun de plată. Ca să rărească mașinile și circulația bară la bară, New York-ul introduce în premieră taxa pe aglomerație. Cea mai mare problemă e în zona Central Park, care cuprinde Empire State Building, Times Square și cartierul financiar din jurul Wall Street.

Majoritatea șoferilor vor fi taxați cu 9$ pe zi, pentru a intra în zona de aglomerație la orele de vârf și 2,25$ pentru alte ore din zi. Camioanele mai mari și autobuzele turistice vor plăti aproape 22$.

Donald Trump este însă împotriva inițiativei

Donald Trump este însă împotriva inițiativei și promite că va scoate taxa când va reveni în funcție luna aceasta. Republicanii din zonă i-au cerut deja să intervină.

Titlurile zilei

FOXCONN RAPORTEAZĂ PESTE FORECAST
ITALIA NEGOCIAZĂ CU SPACEX
MICROSOFT INVESTEȘTE 80 MLD. $ ÎN CENTRE A.I.
NU E ANUL LUI TRUDEAU
TAXĂ, DU-MĂ UNDE VREI!
CUM VEDE BCR ANUL 2025?

Până vine Trump, oamenii din New York au găsit o soluție temporară. Își acoperă plăcuțele de înmatriculare, le îndoaie, le zgârie sau vopsesc câte o cifră sau literă ca să scape de taxa pe aglomeratie.

Cu toate astea, New York poate să fie un exemplu pentru alte orașele care au prins topul aglomerației pe 2024. Istanbulul a fost campionul mondial la trafic – unde șoferii petrec în medie 105 ore pe an în ambuteiaje.

Cum stă Bucureștiul la trafic?

Bucureștiul n-a mai prins TOP 25 anul ăsta nici măcar pe Europa, după ce în 2022 a fost pe 19 în lume la cel mai mult timp pierdut în trafic.

Cum funcționează radarele fixe, active pe autostrăzi și DN2. Șoferii depistați în trafic vor primi amenzile acasă

Noul sistem e-SIGUR este activ, anunță Poliția Română. Este vorba despre camerele mobile, amplasate pe marginea drumului, care înregistrează activitatea în trafic a șoferilor.

Apoi, înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști, iar dacă se constată încălcarea legislației rutiere, atunci șoferul va primi amenda acasă, fără a mai fi nevoie de oprirea în trafic.

Poliția Română anunță că noile radare fixe sunt active pe Autostrăzile A1 și A2, precum și pe Drumul Național DN2 din județul Vrancea, urmând ca în viitor să fie extins sistemul la nivel național.

Scopul implementării acestor radare fixe este „reducerea cu 50%, până în anul 2030, comparativ cu anul 2019, a numărului persoanelor decedate și cu 50% a numărului persoanelor grav rănite în urma producerii accidentelor rutiere.”, potrivit legii care înființează sistemul e-SIGUR.