- Nissan se separă de Renault pe piața locală, iar Renault vinde doar Dacia și Renault din iunie.
- Impactul asupra afacerii Renault este minim, deoarece Nissan are o cotă de piață sub 1%.
- Modificările legislative și taxele pun presiune mare pe constructorii auto.
- Mihai Bordeanu explică faptul că o strategie pe termen scurt poate oferi un avantaj semnificativ.
- Noua generație Sandero va fi lansată la finalul lui 2027, iar proiectarea începe în 2025.
Din 1 iunie, Renault vinde doar Dacia și Renault, nu și Nissan
Nissan decide să separe activitatea de import de cea a Renault pe piața din România. Începând cu 1 iunie, Renault Commercial România vinde doar Dacia și Renault, iar Nissan dispare din portofoliu. Mihai Bordeanu, directorul Dacia, subliniază că această decizie se ia la nivel european și nu este rezultatul unei înțelegeri între Renault și Nissan.
Advertisment
Impactul acestei schimbări asupra afacerii Renault este minim
În primele nouă luni din 2024, Nissan înregistrează o creștere de aproape 50% a înmatriculărilor și ajunge la aproape 1.100 de vehicule. Totuși, Bordeanu afirmă că impactul asupra afacerii Renault nu este semnificativ, având în vedere că Nissan are o cotă de piață sub 1%. De asemenea, vânzările de modele Dacia și Renault depășesc vânzările totale ale Nissan.
Importurile Nissan sunt preluate de Auto Wallis și Salvador Caetano
Această schimbare se oficializează printr-o tranzacție și compensații, dar nu are un impact major. Dealerii discută cu noul importator, un consorțiu format din Auto Wallis și Salvador Caetano, care preiau importurile. RCR rămâne fără Nissan în portofoliu după aproape 25 de ani de reprezentare a mărcii japoneze în România.
Titlurile zilei
RCR rămâne fără Nissan în portofoliu după 25 de ani
Modificările legislative, taxele și preferințele clienților pun presiune mare pe constructorii auto. Mulți anunță sfârșitul motoarelor termice și eliminarea lor din gamă, doar pentru a înregistra scăderi de vânzări și pierderi.
Mihai Bordeanu, director general pentru Europa de Sud-Est la Groupe Renault, explică faptul că o strategie pe termen scurt, care permite lansarea unui model nou în mai puțin de doi ani, poate reprezenta un avantaj pentru o marcă.
Modificările legislative și taxele pun presiune pe constructorii auto
Programul „Leap 100”, prin care Grupul Renault proiectează și lansează un model în 100 de săptămâni, în loc de 4-5 ani, este soluția pentru a se adapta la condițiile de piață. Pentru Dacia, această mișcare este semnificativă. Astfel, se pot lua decizii mai târziu și se poate adapta mai ușor la cerințele pieței. „Dacă decizi acum pentru 2030, îți asumi un risc mare”, adaugă Bordeanu.
Sandero și alte modele vor fi proiectate în România
Noua generație Sandero va fi lansată la finalul lui 2027, iar proiectarea începe în 2025. Sandero, împreună cu Bigster și Duster, va fi proiectat în România. Datorită strategiei Leap 100, timpul de dezvoltare al Renault R5 s-a redus la trei ani, față de patru pentru Megane electric. Viitorul Twingo va fi dezvoltat în doar doi ani, folosind resurse din China.